torsdag 30 maj 2024

inloggad som

Øresund Network uddeler ny markedsføringspris

Øresundsregionen får sin egen markedsføringspris – Made in Øresund – som uddeles første gang på årets markedsføringsgalla i Malmö den 13. maj. Prisen går til en virksomhed, der ”på forbilledlig vis har anvendt Øresundsregionen og dens muligheder som platform i sin markedsføring”.

Den nye pris er indstiftet af markedsføringsorganet Øresund Network i samarbejde med Dansk Marketing Forum og Marknadsföreningen i Malmö. Prisen vil skiftevis blive uddelt i Malmö og København hvert år.

I juryen sidder Øresund Networks adm. dir. Cecilia Gyllenkrok, Dansk Marketing Forums direktør Steen Læssøe samt Björn Olsson, formand for Marknadsföreningen i Malmö.

Øresundsregionen får sin egen markedsføringspris – Made in Øresund – som uddeles første gang på årets markedsføringsgalla i Malmö den […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Lyft för Joel Eklunds sportföretag

    USWE Sports som säljer sportryggsäckar gick över 100 Mkr i försäljning under det brutna räkenskapsåret. Även lönsamheten förbättras snabbt.

  • Great IT på förvärvsjakt

    Med ny vd och uppskruvade tillväxtmål söker Great IT efter bolag att sluka. IT-koncernen vill omsätta 1 miljard kronor inom fem år.

  • Industridesign vänder efter tuff vår

    Designföretaget Zenit i Malmö pustar ut efter en vår som vd Jonas Svennberg kallar för ”katastrof”. Nu väljer fem av firmans anställda att bli partner i bolaget.

  • Genombrott för Opticept

    Opticept har fått sin största order hittills, fem gånger större än tidigare års helårsomsättningar.
    – Det går inte att jämföra med något annat vi presterat, säger vd Thomas Lundqvist som nu måste skala upp produktionen.