tisdag 23 juli 2024

inloggad som

Øresund Network uddeler ny markedsføringspris

Øresundsregionen får sin egen markedsføringspris – Made in Øresund – som uddeles første gang på årets markedsføringsgalla i Malmö den 13. maj. Prisen går til en virksomhed, der ”på forbilledlig vis har anvendt Øresundsregionen og dens muligheder som platform i sin markedsføring”.

Den nye pris er indstiftet af markedsføringsorganet Øresund Network i samarbejde med Dansk Marketing Forum og Marknadsföreningen i Malmö. Prisen vil skiftevis blive uddelt i Malmö og København hvert år.

I juryen sidder Øresund Networks adm. dir. Cecilia Gyllenkrok, Dansk Marketing Forums direktør Steen Læssøe samt Björn Olsson, formand for Marknadsföreningen i Malmö.

Øresundsregionen får sin egen markedsføringspris – Made in Øresund – som uddeles første gang på årets markedsføringsgalla i Malmö den […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.