Kosmetikföretaget Oriflame, som börsnoterades tidigare i år och har sitt svenska huvudkontor i Malmö, har vuxit till en jätte som omsätter sex miljarder kronor årligen. Bolaget säljer hudvårdsprodukter, kosmetik, parfymer samt väskor och smycken – sammanlagt mer än 600 olika produkter under eget varumärke och med en marknadsföring som spelar på det svenska ursprunget.
Det unika är att bolaget byggt sitt varumärke utan ett butiksnät – bara en konceptbutik finns – och i stället helt baserar sin försäljning på 1,4 miljoner fristående säljkonsulenter i ett 50-tal länder.
För ett år sedan fick Marie Abild jobbet som VD för Oriflame Sverige, med uppdrag att vända det svenska dotterbolagets försäljning. Sedan dess har koncernen uppmärksammats stort i samband med börsnoteringen, men också drabbats av dålig press efter en svag kvartalsrapport.
Möt Oriflames Sverigechef Marie Abild i en snabbintervju på Rapidus efter jobbet-möte onsdagen den 8 december med start kl 16.
Rapidus chefredaktör Thomas Frostberg ställer frågor om varumärkesbyggande, säljstrategi och hur börsnoteringen påverkat bolagets försäljning.
Efteråt bjuder vi på öl/vin och tilltugg. Mötet är slut ca kl 18.
Plats: Awapatent på Bellevuevägen 46 i Malmö. (Parkeringsmöjligheter finns förutom på Awapatents parkering, även på intilliggande Backåkersvägen samt utmed Bellevuevägen.)
Anmälan till e-postadress efterjobbet@rapidus.se snarast, dock senast fredag den 3 december.
Rapidus efter jobbet-möten arrangeras tillsammans med Awapatent och Poolia och är öppna för Rapidus abonnenter samt våra samarbetspartners kunder. Värd för detta möte är Awapatent.