torsdag 12 juni 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Crossmedia Avenue satsar på broschyrer i mobilen

BARCELONA. Malmöbolaget Crossmedia Avenue tar ännu ett steg från underhållningstjänster mot marknadsföring i mobiltelefonen. På Mobile World Congress i Barcelona, som öppnar i dag – måndag, släpper företaget en tjänst för att visa broschyrer i nallen.

Crossmedia Avenue står bakom tekniken till AMF Pensions kampanj där du med hjälp av MMS kan uppleva dig själv som en rynkig sjuttioåring. Fortfarande rullar de gamla underhållningstjänsterna som Twin Factor och Animalizer på, men det är marknadsföring i mobilen som nu står i fokus, förklarar VD Lars Halling.

— Många är på väg över till marknadsföring i mobilen, vi tror det kommer bli stort, säger han.

Den senaste produkten är en Java-applikation för att hantera broschyrer, som produktblad och resmålsinformation, i mobiltelefonen.

— Det är ett alternativ till trycksaker och pappersblad med bild och text. Vi har sett ett stort intresse från reklambyråvärlden, säger Lars Halling.

Crossmedia Avenue ingår i den Malmöbaserade Softhouse-koncernen, som grundades 1996 och har ett åttiotal anställda. Bokslutet för 2007 är inte klart, men under 2006 omsatte koncernen 75 miljoner kronor och visade en vinst efter finansiella poster på knappt sju miljoner.

Av Kristian Svensson

BARCELONA. Malmöbolaget Crossmedia Avenue tar ännu ett steg från underhållningstjänster mot marknadsföring i mobiltelefonen. På Mobile World Congress i Barcelona, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Broloppet drar in miljoner till idrotten

    ,
    På söndag går startskottet till Broloppet. Startplatserna är slutsålda och det innebär miljoner till föreningsidrotten på båda sidor sundet. Rapidus har tagit reda på Broloppets ekonomi.

  • Nordamps på väg mot marknaden

    Halvledarföretaget Nordamps i Lund tar ett steg närmare marknaden med en nyemission där befintliga ägare står för pengarna. Men till hösten behövs en större summa för att komma hela vägen. – Nu ska vi rikta oss till kapitalmarknaden, säger vd Jan Andersson.

  • Malmöandan firas med kvartersfest

    Imorgon är det dags för Summer Block Party på det gamla Kockumsområdet. Flera företag och organisationer, som Wihlborgs, Duni Group och Oatly, deltar och tanken är att visa upp Malmö som kunskapsstad.

  • Xenergic når ”stor milstolpe”

    Lundabolaget Xenergics energisnåla minneskretsar finns nu för första gången i massproduktion hos kund. Enligt vd Anders Berglund är det en stor milstolpe som inte bara ger intäkter utan också nya kunder och investerare.