Softhouse Crossmedia Avenue i Malmö har nominerats i klassen “Best Mobile Advertising” vid Global Mobile Awards, som i februari hålls på prestigefyllda GSMA Mobile World Congress (tidigare kallad 3GSM) i Barcelona.
Företaget är nominerat för AMF Pensions uppmärksammade kampanj där man kan hälsa på sig själv i framtiden. Crossmedia Avenue stod för tekniken bakom ansiktsförvrängaren och den mobila lösningen som gjorde att man kunde se en bild av sig själv som gammal i mobiltelefonen.
Lars Halling, VD för företaget, berättar att de arbetat med mobil underhållning i tre till fyra år, men att de först förra året inriktade sig på mobil marknadsföring.
— Det innebär väldigt bra publicitet. Det är ett prestigefyllt pris i och med att alla stora tillverkare och operatörer deltar. Vi hoppas naturligtvis på att detta ska generera fler liknande uppdrag i framtiden.
Softhouse Crossmedia Avenue är en av fem nominerade i klassen “Best Mobile Advertising”. Vinnaren avslöjas vid en galamiddag den 12 februari i Barcelona.
Av Yvonne Wikström