Webbyrån KAN i Malmö blir Nestlé Nordics nya webbpartner. KAN ska överföra koncernens olika varumärkessajter till en gemensam teknisk plattform. Byrån ska också arbeta med formgivning och har bland annat designat Zoegas nya kampanjsida.
— Det händer mycket på webben nu och Nestlé vill se över sina sajter. För oss är det här ett långsiktigt samarbete med en stor kund, säger Hanna Elfvin, projektledare på KAN.
I Nestlékoncernen ingår kända varumärken som Nescafé, KitKat, Hemglass och Premier Is. KAN ska arbeta med formgivning av vissa sajter och fungera som teknisk partner åt alla. Det handlar både om tekniskt underhåll och om utformningen av tävlingar och banners. Just nu arbetar byrån bland annat med Hemglass nya kampanjsida, som ska vara klar innan sommaren.
KAN har rekryterat fem nya medarbetare det senaste halvåret och har i dag 23 anställda. Byrån omsattte 15,3 miljoner kronor under 2006 och gjorde en vinst på två miljoner. KAN ägs av de tio grundarna och bland kunderna finns bland annat Sony Ericsson och Ikea.
Av Emilia Söelund