måndag 21 juli 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

KAN blir Nestlés nordiska webbpartner

Webbyrån KAN i Malmö blir Nestlé Nordics nya webbpartner. KAN ska överföra koncernens olika varumärkessajter till en gemensam teknisk plattform. Byrån ska också arbeta med formgivning och har bland annat designat Zoegas nya kampanjsida.

— Det händer mycket på webben nu och Nestlé vill se över sina sajter. För oss är det här ett långsiktigt samarbete med en stor kund, säger Hanna Elfvin, projektledare på KAN.

I Nestlékoncernen ingår kända varumärken som Nescafé, KitKat, Hemglass och Premier Is. KAN ska arbeta med formgivning av vissa sajter och fungera som teknisk partner åt alla. Det handlar både om tekniskt underhåll och om utformningen av tävlingar och banners. Just nu arbetar byrån bland annat med Hemglass nya kampanjsida, som ska vara klar innan sommaren.

KAN har rekryterat fem nya medarbetare det senaste halvåret och har i dag 23 anställda. Byrån omsattte 15,3 miljoner kronor under 2006 och gjorde en vinst på två miljoner. KAN ägs av de tio grundarna och bland kunderna finns bland annat Sony Ericsson och Ikea.

Av Emilia Söelund

Webbyrån KAN i Malmö blir Nestlé Nordics nya webbpartner. KAN ska överföra koncernens olika varumärkessajter till en gemensam teknisk plattform. […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Vägen från kris till tillväxt

    E-handelsjätten BHG Group visar tillväxt igen efter tio kvartal av fall. Rapidus har träffat vd Gustaf Öhrn som berättar hur han styrt bolaget genom ett omfattande stålbad – och hur koncernen nu ska växla upp.

  • Cantargia i superaffär – med bismak

    Läkemedelsbolaget Cantargia i Lund säljer ett forskningsprogram till japaner och kan som mest få in mer än 6 miljarder kronor på affären. Samtidigt kom resultat från bolagets toppkandidat som var en besvikelse.

  • Zaplox i knipa

    Låsbolaget Zaplox tappade sin vd Tess Mattisson i våras då hon gick till kunden Assa Abloy. ”Hårt slag” sade styrelsen då. Nu upprättar bolaget kontrollbalansräkning.

  • AAK och Mildef vinnare bland skånska rapporterna

    ,
    Det verkar räcka med att inte backa alltför mycket för att göra aktiemarknaden glad. Trots att de flesta rapporter visade upp obefintlig eller negativ tillväxt togs de emot ganska väl på börsen. Men ett bolag har det riktigt kämpigt.