tisdag 15 juli 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Växande Scandvision gör reklam för Sony Ericssons bluetooth-klocka

För två år sedan gick Malmöbolagen Scandvision och 110 Film & Television ihop. Sedan dess har antalet anställda växt från 30 till 40. Företaget ligger bakom en webbsajt för Sony Ericssons nyligen lanserade bluetooth-klocka, som utvecklats i samarbete med klocktillverkaren Fossil.

Under året har Scandvision också fortsatt göra informationsfilmer för IKEA och SAS. I ett avtal med E.ON görs film om elleverantörens arbete med att gräva ner kablar för att undvika strömavbrott vid oväder.

— Vi har hittat formerna för det nya Scandvision och är ett företag i dag, säger VD Pehr Andersson.

Han tror årets försäljning stannar runt samma nivå som i fjol, 45 miljoner kronor, men räknar med att resultatet för 2006 ökar något till knappt fyra miljoner. Fem personer på Scandvision äger firman, varav Pehr Andersson är en.

Av Kristian Svensson

För två år sedan gick Malmöbolagen Scandvision och 110 Film & Television ihop. Sedan dess har antalet anställda växt från […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Najell växer med ambitiösa mål

    Det är skillnad på att vara nöjd och att uppfylla mål. Även om det är en bit kvar till målen är en omsättningsökning på 70 procent inte fy skam. Det säger Niklas Najafi Kristensen, grundare och vd för babyproduktföretaget Najell i Lund.

  • Inwido – fönstret ännu bara på glänt

    Fönster- och dörrtillverkaren Inwido har minst sagt ambitiösa tillväxtmål. På mindre än fem år ska bolaget dubbla omsättningen till 20 miljarder kronor. Inte alls omöjligt om man frågar bolagets tävlingsinriktade vd Fredrik Meuller, trots en medioker kvartalsrapport som kom på måndagen.

  • Hänt i vecka 28

    En stjärnspäckad läkemedels-startup får in kapital. Ett annat life-science-bolagt ska avnoteras från börsen. Och nu har kvartalsrapporterna börjat trilla in. Rapidus redogör för de viktigaste skånska affärsnyheterna från veckan som gick.