torsdag 22 maj 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Växande Scandvision gör reklam för Sony Ericssons bluetooth-klocka

För två år sedan gick Malmöbolagen Scandvision och 110 Film & Television ihop. Sedan dess har antalet anställda växt från 30 till 40. Företaget ligger bakom en webbsajt för Sony Ericssons nyligen lanserade bluetooth-klocka, som utvecklats i samarbete med klocktillverkaren Fossil.

Under året har Scandvision också fortsatt göra informationsfilmer för IKEA och SAS. I ett avtal med E.ON görs film om elleverantörens arbete med att gräva ner kablar för att undvika strömavbrott vid oväder.

— Vi har hittat formerna för det nya Scandvision och är ett företag i dag, säger VD Pehr Andersson.

Han tror årets försäljning stannar runt samma nivå som i fjol, 45 miljoner kronor, men räknar med att resultatet för 2006 ökar något till knappt fyra miljoner. Fem personer på Scandvision äger firman, varav Pehr Andersson är en.

Av Kristian Svensson

För två år sedan gick Malmöbolagen Scandvision och 110 Film & Television ihop. Sedan dess har antalet anställda växt från […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Spotlight lanserar finlista

    Den som följer utvecklingen bland noterade småbolag vet att kvaliteten varierar kraftigt. Detta har även småbolagsbörsen Spotlight Market noterat och lanserar nu listan Spotlight Value, endast för bolag som är lönsamma. Rapidus vet vilka bolag som platsar.

  • Några tröstande ord till spelbolagen

    Investerarna har inte försvunnit – de investerar bara mindre. Det var ett av budskapen till spelutvecklarna från investerarpanelen vid Nordic Games i Malmö.

  • … och några tröstande ord till life science

    Life science-sektorn går dåligt på börsen. Men det finns pengar att hämta, det säger Max Odlander från venture capital-firman Health Cap under ett event på The Loop under onsdagen.