VD:n för fastighetsbolaget AF-borgen i Lund, Pål Katsler, lämnar uppdraget efter ett och ett halvt år. Senast den första mars börjar han som projektledare på reklambyrån Bates Y&R i Köpenhamn. Han får ansvar för marknadsföringen av Merdeces-Benz i Sverige.
— En sådan här chans kommer bara en gång. För en marknadsförare, kommunikatör och ett bilfreak som jag är det alla rätt, säger Pål Katsler.
Företaget AF-borgen ägs av Akademiska Föreningen, en sammanslutning av studentnationerna i Lund. Bolaget har en fastighet mitt i Lundagård som blivit en samlingspunkt för studenterna.
Pål Katsler, som tidigare arbetat på ID Kommunikation i Malmö, ser en utmaning i att utveckla marknadsföringen av Mercedes-Benz och samtidigt behålla varumärkets mångåriga historia. Men trots bilintresset är han själv ingen Mercedes-fantast.
— Det handlar mest om italienska sportbilar från femtio- och sextiotalet. Främst är det min egen Alfa Giulietta Spider. Men det är väl fullt rimligt att det inte dröjer så länge innan jag kör Mercedes till vardags.