Mjukvarubolaget Lundalogik har fått en stororder från Fritidsresorkoncernen TUI Nordic. Resegruppen, där svenska Fritidsresor, finska Finnmatkat och Star Tour i Danmark och Norge ingår, har valt Lundabolagets CRM-lösning för att hantera all information som rör koncernens 2,5 miljoner kunder. Ordern är inledningsvis värd tre miljoner kronor för Lundalogik, men förväntas ge betydligt mer på sikt.
— TUI Nordic valde oss på grund av att vår lösning är flexibel och för de möjligheter våra avancerade sökfunktioner ger. Kraven är höga eftersom koncernen hanterar extremt mycket information kring sina kunder, säger Anders Fransson, vice VD för Lundalogik.
All information från bokningssystemet ska skickas till programmet Lime, vilket ger resebolagen möjlighet att sortera kunderna för marknadsföring och försäljning. Systemet kommer bland annat även hantera reklamationer/klagomål och situationer när flygbolagen ändrar avgångstider och kunderna måste meddelas.
Lundalogik har nyligen inlett installationen av sitt system hos TUI Nordic och de första funktionerna ska vara i drift under oktober. Hela arbetet beräknas vara slutfört under första kvartalet nästa år.
CRM betyder Customer Relationship Management.