Kommunikationsbyrån W i Malmö fortsätter knyta upp nya kunder. Till den europeiska läkemedelskoncernen Nycomed ska byrån ta fram en instruktionsfilm för en ny produkt och till ett ännu hemligt svenskt företag en strategi för varumärkespositionering.
Detta ger den åttaåriga byrån totalt fjorton kunder, varav de senaste sex tillkommit sedan förra hösten.
— Vi har haft fokus på rekrytering av nya kunder. Men Nycomed har vi inte själva bearbetat, utan de ringde upp oss. Samma sak var det med den andra nya kunden, säger VD Lisa Henningsson Önnerlid.
W har precis avslutat ett jobb med att uppdatera en brand manual på Nycomed, vilket innebär att den nya produktens arbetsnamn bytts ut mot varumärket i en del dokumentation. Nästa uppdrag handlar om en internationell instruktionsfilm för produkten. Nycomed är byråns tredje kund inom läkemedel och bioteknik. Firman har tidigare bland annat gjort tvåhundra uppdrag för AstraZeneca.
— Detta är vårt öppningsprojekt med Nycomed. Läkemedelsbranschen och tekniktunga företag är viktiga kunder för oss. Det är huvudsakligen de två benen vi står på, säger Lisa Henningsson Önnerlid.
Byrån omsatte drygt åtta miljoner kronor under 2005 och har sju anställda.