tisdag 1 juli 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Parkfast utökar varumärkesarbetet – värvar Kaikkonen

Percy Nilssons fastighetsbolag Parkfast växlar upp varumärkesarbetet genom att tillsätta en marknadsansvarig. Till den nybildade posten har de rekryterat Tina Rudin Kaikkonen från stiftelsen Uppstart Malmö.

Tina Rudin Kaikkonen ska jobba med Parkfasts alla varumärken inklusive Malmö Arena och Malmö Arena Hotel i Hyllie, men även med Hotel Mäster Johan i centrala Malmö.

– Vi känner att vi behöver ett bättre helhetsgrepp om vår kommunikation. Vi hoppas på att stärka vårt varumärke både i Malmö men även ute i landet, säger Hotel Mäster Johans vd Nina Ulvinen.

Tina Rudin Kaikkonen slutar därmed på den privata stiftelsen Uppstart Malmö, där hon senast var projektledare för Good Malmö, näringslivets initiativ för att skapa jobb för unga som står utanför arbetsmarknaden. På Parkfast ska hon i första skedet fokusera på hotellen.

Tina Kaikkonen– Jag ska bygga min roll, vilket är en häftig utmaning. De är redan jätteduktiga på sina varumärken och min uppgift blir att hjälpa till med det, säger hon till Rapidus.

Tina Rudin Kaikkonen sitter i styrelsen för Marknadsföreningen i Malmö och FC Rosengård. Hon har även förflutet som kontorschef på TAT. Ny projektchef på Good Malmö blir Åsa Kalee, tidigare utvecklingssamordnare på Malmö stad.

Olof Peterson

Percy Nilssons fastighetsbolag Parkfast växlar upp varumärkesarbetet genom att tillsätta en marknadsansvarig. Till den nybildade posten har de rekryterat Tina […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Skånska börsvinnare första halvåret

    De skånska börsbolagen har gått rejält bättre än rikssnittet hittills i år. Men det finns en förklaring som är ganska nedslående. Rapidus har listan på bäst och sämst under första halvåret.

  • Oncorena får in 130 Mkr

    Cancerforskningsbolaget Oncorena i Lund får in 133 Mkr i en nyemission där pengarna i huvudsak kommer från ägarna Helth Cap, Linc och FSG. Kapitalet ska finansiera en fas 1-studie som pågått i tre år.

  • Hänt i vecka 26

    Ledningen hoppar av i Enzymatica och Peab medverkar till att sänka Sveriges koldioxidutsläpp med 7 procent. Det är några av nyheterna från förra veckan.


  • Ny inloggning

    Kära prenumerant. På torsdag, den 12 juni, kommer vi ändra vårt inloggningssystem. Det gör vi för att förbättra vår service för dig. Här förklarar vi steg för steg vad du behöver göra på torsdag.

  • Erik Selin tar över Malmö Arena

    Percy Nilssons skapelse, Malmö Arena i Hyllie, byter ägare i en miljardaffär. Arenan ingår när fastighetsbolaget Doxa säljer hela sin fastighetsportfölj till miljardären Erik Selins bolag Balder.

  • Hänt i vecka 26

    Finansiella räddningar i krysset var tongivande i veckans nyhetsflöde från skånska företag. Här figurerar bolag som Doxa, Alligator och Move By Bike, men också två starka kvinnor som gör affärer med varandra.

  • Näringslivschefen: ”Vi gjorde vad vi kunde för att behålla Kockums”

    Ett industriföretag som en gång var definierande för staden lämnar Malmö. Kommunens näringslivsdirektör Micael Nord menar att man gjorde vad man kunde för att behålla Kockums i stan, men tröstar sig med att flytten går inom regionen.

  • Greg ber om mer pengar

    Malmöprofilen Greg Dingizians fastighetsbolag Doxa ber aktiemarknaden om 643 Mkr i en företrädesemission. Det är tredje gången bolaget tar in pengar på ett halvår och aktien störtdyker. Rapidus vet varför.

  • Fetast plånbok vinner

    Efter en tolfteplats av fjorton i SHL måste något göras med hockeylaget Malmö Redhwaks. I brist på kommunalt stöd behövs det nya och kreativa samarbeten med näringslivet.

  • Motgång för Greg och Percy

    Fastighetsbolaget Doxa, med Greg Dingizian och Percy Nilsson bland huvudägarna, sänker ett tidigare kommunicerat helårsresultat för 2023 med en halv miljard kronor.

  • Glad påsk!

    Vi på Rapidus önskar dig en riktigt glad och varm påsk! Vi återkommer med nya skånska nyheter tisdagen den 2 […]

  • Damfotboll en svår affär

    Att damfotbollen har det tuffare ekonomiskt än herrarna är ingen hemlighet. Spelarförsäljningar och Europaspel ger inte i närheten av samma genomslag som på herrsidan.

  • Klubbarna kämpar för ekonomin i Superettan

    Superettan i fotboll ger betydligt lägre tv-intäkter än Allsvenskan. Så här löser de skånska klubbarna Helsingborgs IF, Trelleborgs FF och Landskrona BoIS utmaningen.