onsdag 24 juli 2024

inloggad som

Parkfast utökar varumärkesarbetet – värvar Kaikkonen

Percy Nilssons fastighetsbolag Parkfast växlar upp varumärkesarbetet genom att tillsätta en marknadsansvarig. Till den nybildade posten har de rekryterat Tina Rudin Kaikkonen från stiftelsen Uppstart Malmö.

Tina Rudin Kaikkonen ska jobba med Parkfasts alla varumärken inklusive Malmö Arena och Malmö Arena Hotel i Hyllie, men även med Hotel Mäster Johan i centrala Malmö.

– Vi känner att vi behöver ett bättre helhetsgrepp om vår kommunikation. Vi hoppas på att stärka vårt varumärke både i Malmö men även ute i landet, säger Hotel Mäster Johans vd Nina Ulvinen.

Tina Rudin Kaikkonen slutar därmed på den privata stiftelsen Uppstart Malmö, där hon senast var projektledare för Good Malmö, näringslivets initiativ för att skapa jobb för unga som står utanför arbetsmarknaden. På Parkfast ska hon i första skedet fokusera på hotellen.

Tina Kaikkonen– Jag ska bygga min roll, vilket är en häftig utmaning. De är redan jätteduktiga på sina varumärken och min uppgift blir att hjälpa till med det, säger hon till Rapidus.

Tina Rudin Kaikkonen sitter i styrelsen för Marknadsföreningen i Malmö och FC Rosengård. Hon har även förflutet som kontorschef på TAT. Ny projektchef på Good Malmö blir Åsa Kalee, tidigare utvecklingssamordnare på Malmö stad.

Olof Peterson

Percy Nilssons fastighetsbolag Parkfast växlar upp varumärkesarbetet genom att tillsätta en marknadsansvarig. Till den nybildade posten har de rekryterat Tina […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.


  • Hänt i vecka 26

    Finansiella räddningar i krysset var tongivande i veckans nyhetsflöde från skånska företag. Här figurerar bolag som Doxa, Alligator och Move By Bike, men också två starka kvinnor som gör affärer med varandra.

  • Näringslivschefen: “Vi gjorde vad vi kunde för att behålla Kockums”

    Ett industriföretag som en gång var definierande för staden lämnar Malmö. Kommunens näringslivsdirektör Micael Nord menar att man gjorde vad man kunde för att behålla Kockums i stan, men tröstar sig med att flytten går inom regionen.

  • Greg ber om mer pengar

    Malmöprofilen Greg Dingizians fastighetsbolag Doxa ber aktiemarknaden om 643 Mkr i en företrädesemission. Det är tredje gången bolaget tar in pengar på ett halvår och aktien störtdyker. Rapidus vet varför.

  • Fetast plånbok vinner

    Efter en tolfteplats av fjorton i SHL måste något göras med hockeylaget Malmö Redhwaks. I brist på kommunalt stöd behövs det nya och kreativa samarbeten med näringslivet.

  • Motgång för Greg och Percy

    Fastighetsbolaget Doxa, med Greg Dingizian och Percy Nilsson bland huvudägarna, sänker ett tidigare kommunicerat helårsresultat för 2023 med en halv miljard kronor.

  • Glad påsk!

    Vi på Rapidus önskar dig en riktigt glad och varm påsk! Vi återkommer med nya skånska nyheter tisdagen den 2 […]

  • Damfotboll en svår affär

    Att damfotbollen har det tuffare ekonomiskt än herrarna är ingen hemlighet. Spelarförsäljningar och Europaspel ger inte i närheten av samma genomslag som på herrsidan.

  • Klubbarna kämpar för ekonomin i Superettan

    Superettan i fotboll ger betydligt lägre tv-intäkter än Allsvenskan. Så här löser de skånska klubbarna Helsingborgs IF, Trelleborgs FF och Landskrona BoIS utmaningen.

  • I år ska MFF fylla kassan

    Snart drar fotbollens högsta serier igång för året. Rapidus har tagit en titt på de ekonomiska förutsättningarna för skånska elitföreningarna. För MFF bör Europaspel ge mer pengar i år, även om det sportsliga resultatet blir likartat jämfört med tidigare år. Det säger MFF:s vd Niclas Carlnén.

  • Danskt hygge över Sveriges nedgång

    Sverige är i fritt fall. Det konstaterar danska journalister när de granskar Sveriges ekonomi, invandring och kriminalitet. Danskarna förundras över hur så mycket kunde gå så fel i det land som de har varit så avundsjuka på i många år. Rapidus korrepondent i Danmark Keld Broksø har gått igenom den nya danska mediebilden av Sverige.