-
Marknadschefen lämnar HD/Sydsvenskan
Rapidus erfar att HD/Sydsvenskans marknadschef Katarina Liljenberg är på väg att lämna sin post. Nyheten kommer mitt i sammanslagningen av…
-
Resultify dubblar omsättningen…
Malmöbyrån Resultify, delägd av webbyrån Pixelants ägartrio, växer så det knakar. I det färska bokslutet har omsättningen mer än fördubblats…
-
Skånska tidningar blöder — men det går inte att spara sig ur krisen
Kort sagt: Skånes befolkning ökar, men de stora tidningshusen blir allt svagare. Betalningsviljan för allmänjournalistik i traditionell förpackning sjunker stadigt.…
-
Medierna krisar — skånsk PR växer
Medan medieföretag som Sydsvenskan, Kvällsposten och Skånskan genomgår smärtsamma neddragningar ökar bemanningen i Skånes PR-industri, visar Rapidus rundringning. De fyra…
-
Johan Ståhl lämnar skånska styrelser
Sydsvenskans förre koncernchef Johan Ståhl lämnar sin styrelsepost i PR-byrån Aspekta efter bara tre månader. Han hoppar också av uppdraget…
-
Nykläckt Malmöbyrå jagar partner
Split Second Marketing är en ny reklambyrå i Limhamn. VD är Michael Elfvén, tidigare försäljningschef på Hela Skåne. Nu jagar…
-
… och på hemmaplan trappas kupongkriget upp
Med amerikanska internetfenomenet Groupons framfart har kampen om den lokala annonsmarknaden hårdnat rejält. I Skåne rusar såväl mediehus som teknikleverantörer…
-
Kaskado går in i Danmark med EkstraBladet som kund…
Ett år efter att Kaskado inledde annonssamarbete med Sydsvenskan är bolagets mobila rabattkuponer på väg över Sundet. I en ny…
-
Aspekta växer med toppnamn från Trelleborg…
Mikael Sjöblom lämnar jobbet som presschef på börsnoterade industrikoncernen Trelleborg för att bli konsult på kommunikations- och PR-byrån Aspekta i Malmö.…
Vårt stora arkiv är ett unikt dokument över Öresundsregionens näringsliv