onsdag 24 juli 2024

inloggad som

Nykläckt Malmöbyrå jagar partner

Split Second Marketing är en ny reklambyrå i Limhamn. VD är Michael Elfvén, tidigare försäljningschef på Hela Skåne. Nu jagar han samarbetspartners för projektet.

Planen är att bygga en kommunikationsbyrå med bred inriktning. Som första medarbetare, art director, har Stefan Hartle rekryterats. Han lämnar närmast Hela Skåne som är de skånska morgontidningarnas annonssamarbete.

Byrån siktar mot en handfull anställda på ett par års sikt. En del av arbetet ska göras genom partners och just nu söks samarbeten inom bland annat tv- och webbproduktion.

Michael Elfvén är också VD för Bredablick Förvaltning som han själv drog igång 2009. Innan dess var han på Hela Skåne och Sydsvenskan. Ordförande för Split Second är fastighetsentreprenören Åke Beckman, grundare av Limhamnshus.

Enligt Resumé tappar Hela Skåne också Peo Persson och Daniel Nüüd som tillsammans startar kommunikationsbyrå Hybris Empire.

Kristian Svensson

Split Second Marketing är en ny reklambyrå i Limhamn. VD är Michael Elfvén, tidigare försäljningschef på Hela Skåne. Nu jagar […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.