Ett år efter att Kaskado inledde annonssamarbete med Sydsvenskan är bolagets mobila rabattkuponer på väg över Sundet. I en ny affär ska läsare till danska kvällstidningen EkstraBladet lockas att shoppa allt från skjortor till kryssningsbiljetter med Malmöbolagets teknik.
Liksom Sydsvenskansamarbetet Minafynd bygger EkstraBladets satsning på att läsarna laddar hem en mobilapp som förmedlar rabatterbjudanden från tidningens annonsörer. Intäkterna delar sedan Kaskado och EkstraBladet på.
Med drygt 300.000 läsare är EkstraBladet, som är en del av mediekoncernen JP/Politikens Hus, Danmarks största kvällstidning.
Samtidigt har Kaskado fått Köpenhamnsbaserade kupongförmedlaren Twoforone som ny kund. Kaskados VD Del Alibocus vill dock inte säga vad bolaget förväntar sig för intäkter på affärerna eller hur ekonomin ser ut i övrigt. Något genombrott på den svenska marknaden har Kaskado ännu inte fått, istället håller Sydsvenskan på att avveckla Minafynd.
I det senaste registrerade bokslutet, för perioden september 2009-augusti 2010, omsatte Kaskado 290.000 kronor och gjorde en förlust på 2,6 miljoner. Bland femmannabolagets ägare finns Innovationsbron.
Erik Olausson