-
Ras i upplaga för Sydsvenskan och Skånskan
Den svenska dagspressen fortsätter tappa i upplaga för tionde året i rad. I Skåne är det Sydsvenskan och Skånska Dagbladet…
-
Joakim Jardenberg blir inkubatorrådgivare
Den skånske internetprofilen Joakim Jardenberg blir affärsutvecklare på inkubatorverksamheten inom Helsingborg Business Region. Där ska han på halvtid hjälpa entreprenörer,…
-
Skånska tidningar blöder — men det går inte att spara sig ur krisen
Kort sagt: Skånes befolkning ökar, men de stora tidningshusen blir allt svagare. Betalningsviljan för allmänjournalistik i traditionell förpackning sjunker stadigt.…
-
Medierna krisar — skånsk PR växer
Medan medieföretag som Sydsvenskan, Kvällsposten och Skånskan genomgår smärtsamma neddragningar ökar bemanningen i Skånes PR-industri, visar Rapidus rundringning. De fyra…
-
Johan Ståhl lämnar skånska styrelser
Sydsvenskans förre koncernchef Johan Ståhl lämnar sin styrelsepost i PR-byrån Aspekta efter bara tre månader. Han hoppar också av uppdraget…
-
Efter avbruten notering — nya ägare in i Excito
Efter sommarens inställda notering på Aktietorget har teknikbolaget Excito i Malmö fyllt på kassan genom ett antal emissioner. Bland de…
-
Nykläckt Malmöbyrå jagar partner
Split Second Marketing är en ny reklambyrå i Limhamn. VD är Michael Elfvén, tidigare försäljningschef på Hela Skåne. Nu jagar…
-
Danir byter teknik – satsar på mobil marknadsföring
Efter mer än 20 satsade miljoner lägger Dan Olofsson fototjänsten Memory i malpåse och satsar istället på mobil marknadsföring. Om tre…
-
Framtidsprognoser nytt fält för Saplo
Trots kunder som Sydsvenskan, Cision och IDG visar Saplo ännu upp en blygsam omsättning. Nu siktar det omskrivna Malmöbolaget på…
-
Kaskado går in i Danmark med EkstraBladet som kund…
Ett år efter att Kaskado inledde annonssamarbete med Sydsvenskan är bolagets mobila rabattkuponer på väg över Sundet. I en ny…
Vårt stora arkiv är ett unikt dokument över Öresundsregionens näringsliv