tisdag 23 juli 2024

inloggad som

Amerikansk dagblad køber annoncesystem fra Mactive i Helsingborg

Dagbladet Milwaukee Journal Sentinel i Wisconsin, USA, køber annoncehåndteringssystemet AdBase fra Helsingborgvirksomheden Mactive for elleve millioner svenske kroner.

Avisen har et oplag på 460.000 eksemplarer. Aftalen omfatter licenser til mere end hundrede brugere og er en af største hidtil i USA for Mactive, som startede sit amerikanske datterselskab for tre år siden. I dag har Mactive Inc. omkring 40 ansatte og kontorer på både øst- og vestkysten.

— Vi vil opleve en kraftig vækst for Mactive i USA i løbet af år 2001. Det er her vi vil vokse hurtigst, når det gælder traditionelle annoncesystemer. Men der er stadig en del hvide pletter at bearbejde også på det europæiske marked, siger adm. dir. Anders Dahl.

AdBase er et integreret system, som kan anvendes i alle faser af annoncehåndteringen, fra bestilling til produktion og fakturering. Oprindelsen er udviklingen af et annoncesystem på Helsingborgs Dagblad. Virksomheden blev udskilt i 1988, og i dag har man kunder i en halv snes lande.

I aftalen med Milwaukee Journal Sentinel indgår også annoncesystemet WebBase, hvor annoncørerne selv kan bestille og producere annoncerne via internettet.

Mactive indgår i den privatejede Fusiokoncern sammen med Pactive, som i sidste uge fik en ordre på mobile internettjenester fra Saudi Telecom i Saudi-Arabien. Fusiokoncernen omsatte sidste år for omkring 100 millioner svenske kroner.

Dagbladet Milwaukee Journal Sentinel i Wisconsin, USA, køber annoncehåndteringssystemet AdBase fra Helsingborgvirksomheden Mactive for elleve millioner svenske kroner. Avisen har […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.