Malmöbolaget bakom dataspelskonferensen Nordic Game hämtar sig från de svåra pandemiåren. Efter en lyckad konferens i våras ska Nordic Game nu anordna sitt första evenemang utanför Malmö. Det sker i samband med startupmässan Slush i Helsingfors i november.
– Slush har mellan 20.000 och 30.000 besökare och är fullt av bolag och entreprenörer med fräcka frisyrer. Det är rätt absurt och lite fånigt, men det kan ändå ha ett stort värde för nordiska spelbranschen eftersom alla namnkunniga investerare måste vara där, säger Nordic Games grundare och vd Erik Robertson.
Nästa ordinarie konferens blir som vanligt av i maj hemma i Malmö. Efter att ha minskat kraftigt på ambitionerna under pandemin är nu målen högt uppsatta igen.
– Vi siktar på nytt publikrekord. Omsättningsmässigt halverades vår verksamhet under pandemin, men nu är vi tillbaka på samma kurva som fram till 2019 med 15 procents tillväxt om året, säger Erik Robertson.
Emiliano Strauss