Absfront har bjudit in 170 användare som likt de själva använder Microsofts produkter för sälj- och marknadssystem till att bli del av ett community. I år startar verksamheten.
– Tanken är att utbyta kunskaper och ta del av varandras erfarenheter, det rör sig så fort att det är svårt att hålla kompetensen uppe. När pandemin är över finns det dessutom en social funktion att träffa likasinnade för att prata av sig, säger Sebastian Merlöv.
Detta community, som ännu inte fått något namn, ska ledas av Absfronts vice vd Peter Gynnerstedt och det är till stora delar hans nätverk som bjudits in. Enligt Sebastian Merlöv har initiativet redan gett ringar på vattnet och flera personer har hört av sig och vill hjälpa till.
– Framför allt vill vi att Absfront ska upplevas som ett företag som vill föra produktplattformen och konceptet vidare. Många sitter utspritt och det finns ingen stark kraft som driver utvecklingen i Skåne. I Stockholm har Microsoft sitt kontor och sina användargrupper, men ingenting här. Så de är också väldigt positiva till detta, säger han.
Niclas Lindstrand