Arbetsförmedlingen och Media Evolution inleder ett årslångt samarbetsavtal om kunskapsutbyten mellan de båda organisationerna.
Arbetsförmedlingen vill stärka kontakten med näringslivet och samtidigt utveckla organisationen. Myndigheten är inne i en förnyelsefas där de bland annat ser över digitala frågor och sina webbaserade tjänster.
– Jag vill att samarbetet med Media Evolution ska leda till att vi som organisation blir mer medvetna om vikten av att följa med i det här digitala skiftet. Inte bara den tekniska utvecklingen utan vilken påverkan det digitala har på människor och organisationer, säger Arbetsförmedlingens biträdande marknadschef Sofie Carlsson.
Det är också ett av skälen till att myndigheten sedan september även finns på plats på Mobile Heights Center i Lund.
Media Evolution ser själva framemot ökad kunskap kring arbetsmarknad och rekryteringsmöjligheter, viktiga områden för kontorshotellets 400 företag och organisationer, menar medlemsansvariga Anna Lindén.
– Arbetsförmedlingen sitter på mest data och har daglig kunskap kring hur man får människor att komma tillbaka och in i arbete. Det finns mycket kunskap och utmaningar som de kan tillföra oss när vi ska skapa innehåll för våra medlemmar, säger hon.
Hittills är en gemensam heldagsworkshop tillsammans med Arbetsförmedlingens ledningsgrupp i januari inplanerad, samt ett event med arbetsmarknadstema i vår med syftet att hitta nya samarbetspartner.
Emily Binks