fredag 11 april 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

The Fan Club växer med hälsoreklam

Malmöbyrån The Fan Club expanderar. Fram till sommaren ska fem medarbetare anställas efter att nya jobb trillat in från bland annat MaxMedica, ett dotterbolag inom Midsona-koncernen.

The Fan Club ska ta fram ett nytt kommunikationskoncept för kosttillskott från MaxMedica, som kanske är mest känt för hälsoprodukterna Blutsaft och Esberitox. En första annonskampanj i fackpress och på utomhusskyltar är redan klar.

I dag har byrån tio anställda. De första nyrekryteringarna håller på att avslutas och framöver är det främst kreatörer som söks.

— Vi har fullt upp och jobbar nu också mycket med Skånemejerier, Druvan och Viktväktarna, säger VD Ulla-Karin Barrett.

Dagens The Fan Club är resultatet av fusionen med reklambyrån Eminent år 2007. Ägare är Christian Barrett och Ola Obrant Andreasson. 2010 låg byråintäkten på cirka elva miljoner kronor.

Kristian Svensson

Malmöbyrån The Fan Club expanderar. Fram till sommaren ska fem medarbetare anställas efter att nya jobb trillat in från bland annat MaxMedica, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Stjärnspäckad styrelse i Elva11

    Nyligen gjorde Additude-grundaren Jim Roslund comeback i IT-branschen med det nystartade konsultbolaget Elva11. Nu tar styrelsen form. Utöver ordförande tar andra tunga technamn och internationella profiler plats i styrelsen. Rapidus har namnen.

  • Tung uppbackning för Ideonbolag

    Ideonbolaget Spec-Imaging backas av tunga investerare. Nu gör bolaget en nyemission för att vidareutveckla sin teknik kring mätning av vattenföroreningar. Så här mycket tog de in och så långt räcker pengarna.

  • Är det Europas tur nu?

    KRÖNIKA: Kan Trumps galenskaper trots allt ge Europa en välbehövlig spark i baken? USA har förvisso lånat sig till tillväxt, men Europa har inte gjort någonting. Vi får inte stå stilla medan världen springer ifrån oss, skriver Rapidus krönikör Jan Dahlqvist.