torsdag 28 mars 2024

inloggad som

The Fan Club växer med hälsoreklam

Malmöbyrån The Fan Club expanderar. Fram till sommaren ska fem medarbetare anställas efter att nya jobb trillat in från bland annat MaxMedica, ett dotterbolag inom Midsona-koncernen.

The Fan Club ska ta fram ett nytt kommunikationskoncept för kosttillskott från MaxMedica, som kanske är mest känt för hälsoprodukterna Blutsaft och Esberitox. En första annonskampanj i fackpress och på utomhusskyltar är redan klar.

I dag har byrån tio anställda. De första nyrekryteringarna håller på att avslutas och framöver är det främst kreatörer som söks.

— Vi har fullt upp och jobbar nu också mycket med Skånemejerier, Druvan och Viktväktarna, säger VD Ulla-Karin Barrett.

Dagens The Fan Club är resultatet av fusionen med reklambyrån Eminent år 2007. Ägare är Christian Barrett och Ola Obrant Andreasson. 2010 låg byråintäkten på cirka elva miljoner kronor.

Kristian Svensson

Malmöbyrån The Fan Club expanderar. Fram till sommaren ska fem medarbetare anställas efter att nya jobb trillat in från bland annat MaxMedica, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Allsvenskan – en sista idealistisk utpost

    Vilken kvalitet håller svensk elitfotboll egentligen? Är det värt att ompröva den svenska föreningsmodellen för att locka kapital och höja spelkvaliteten? Rapidus chefredaktör Gunnar Wrede gör en betraktelse av fotbollsekonomin.

  • Skåningar bygger nya vindkraftparker

    Hässleholmsbaserade Eolus Vind inleder bygget av tre nya vindkraftparker, men ingen av dem är i Skåne.

  • Glad påsk!

    Vi på Rapidus önskar dig en riktigt glad och varm påsk! Vi återkommer med nya skånska nyheter tisdagen den 2 […]