tisdag 23 december 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

FC Rosengård plockar ny marknadschef från E.on

Fotbollslaget FC Rosengård har värvat Karin Jarl Månsson till tjänsten som marknadschef. Hon kommer närmast från vd-posten i E.ons svenska försäljningsbolag.

Det viktigaste för FC Rosengård är att få mer publik till damfotbollen och att bredda basen för dam- och flickfotboll. Dessutom ska klubbens arbete med ungdomsarbetslöshet och integration av nyanlända öka i bland annat projekten Boost by Rosengård och Kick-off by FC Rosengård. Det uppger Karin Jarl Månsson för Rapidus.

– Jag brinner för att göra fotbollen mer jämlik och bygga ett starkt varumärke kring FC Rosengård. I dag kan flickor drömma om att bli både pilot och ingenjör, men inte lika självklart proffsfotbollsspelare. Våra damlagsspelare kan leva på sin lön – vilket inte är givet för alla i damallsvenskan, säger hon.

Karin Jarl Månsson lämnar E.on i samband med att bolaget gör en global omorganisation. Hon sitter sedan tidigare i FC Rosengårds styrelse tillsammans med näringslivsprofiler som Greg Dingizian, Johan Glenmo och Per Tryding.

Elisabet Ottosson

Fotbollslaget FC Rosengård har värvat Karin Jarl Månsson till tjänsten som marknadschef. Hon kommer närmast från vd-posten i E.ons svenska […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • Från exitdepp till nystart

    ,
    I senaste avsnittet av Rapidus podd Lejonkulan: En AI-tjänst som effektiviserar och automatiserar säljteamens arbete, det är idén till startupen […]


  • Stämningar stör julstämning i Doxa

    Flera bolag inom Greg Dingizians fastighetskoncern Doxa stäms av Serneke Sveriges konkursbo som vill ogiltigförklara transaktioner. Fler stämningar kan dessutom komma fram till den 7 januari.

  • Volkswagen väljer Lund för expansion

    Fordonsindustrin har i tysthet tagit Lund i besittning. Volvo har cirka 400 anställda i staden, Bosch närmar sig 200 – och nu har Volkswagen gått in ett bolag som från början var en lundensisk startup.

  • ANNONS Innehåll från EKN

    Därför ökar efterfrågan på pansarglas

    Efterfrågan på pansarglas stiger i takt med upprustningen av militär och polis. Det märks hos Hammerglass i skånska Förslöv. Med stöd från EKN kan bolaget växa snabbt och säkert på nya marknader som Australien och Nordamerika.

  • Thule drar ned mål – aktien steg

    Friluftsbolaget Thule drar ned sitt finansiella mål. Det framkom i ett pressmeddelande på onsdagkvällen. På tiden, tyckte aktiemarknaden som inte tagit det tidigare målet på allvar.

  • Greg tillbaka på ruta ett

    Serneke-affären blev ett kortvarigt och smärtsamt äventyr för Greg Dingizians fastighetsbolag Doxa som nu vill lägga hela projektet bakom sig. Bolaget lägger om strategin, eller snarare vrider den tillbaka till ruta ett.

  • ”Elpristaket värdelöst för skånska företag”

    Regeringen lanserade på måndagen en sänkt elskatt och ett högkostnadsskydd på elpriset. Men Sydsvenska Handelskammaren dömer ut förslaget. Orättvisorna mellan elprisområden kommer att bestå.

  • Dyr nyemission i Beammwave

    En försäkring är ibland dyr men nödvändig. Så resonerar Beammwaves vd Stefan Svedberg sedan hans bolag tecknat dyra garantier men sedan fått se sin nyemission så övertecknad att det blev ytterligare en runda.

  • Ljus i tunneln för Brainlit

    Bluetooth-uppfinnaren Tord Wingren siktar på att fördubbla försäljningen av smarta ljussystem i år. – Det har tagit tid att lära oss hur vi ska jobba med försäljning, men nu har vi fått till det, säger han.

  • Inwido – fönstret ännu bara på glänt

    Fönster- och dörrtillverkaren Inwido har minst sagt ambitiösa tillväxtmål. På mindre än fem år ska bolaget dubbla omsättningen till 20 miljarder kronor. Inte alls omöjligt om man frågar bolagets tävlingsinriktade vd Fredrik Meuller, trots en medioker kvartalsrapport som kom på måndagen.

  • Mikrodust redo att skala upp: “Dubblar omsättningen i år”

    Med ny vd, ny strategi och flera färska affärer ska Mikrodust från Lund snabbt komma tillbaka från negativ tillväxt, och gå ännu längre. — På 3 till 4 år ska vi vara över 100 miljoner, säger vd Jonas Wackerfeldt.