torsdag 21 november 2024

inloggad som

Tre frågor till Rapidus nye marknadschef.…

|  
|  

…Mats Hägerfors, som har 25 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring. Han kommer senast från Brygghuset Finn i Landskrona där han var sälj- och marknadschef i sex år.

– När jag började på Finn var vi ett bland ett hundratal småbryggerier i Sverige. När jag slutade förra året var vår omsättning åtta gånger högre och Brygghuset Finn ett av landets topp tio-hantverksbryggerier mätt i omsättning och produktionsvolym.

Hur kommer det sig att du hamnade på Rapidus?

– Det blir den fjärde branschen jag arbetar inom vilket jag tycker är spännande och utmanande i sig. Sen är Rapidus väldigt speciellt med ett exceptionellt nätverk och en helt annan relation till sina kunder än andra mediebolag. Det, parallellt med att vi får in kapitalstarka ägare som satsar på tillväxt, lockade mig till Rapidus.

Vad kommer du att tillföra organisationen?

– Mängder med positiv energi, tillväxtfokus och innovation. Jag ser också fram emot att jobba nära hela Rapidus-teamet och vara med att utveckla hela organisationen, precis som vi gjorde på Finn, för att tillsammans skapa den tillväxtresa vi har framför oss. Även om det är en helt annan bransch så tror jag att mina erfarenheter från resan på Finn kan vara Rapidus till gagn i detta spännande skede.

Enligt din vision, var befinner sig Rapidus om ett par år?

– Rapidus kommer då att finnas på betydligt fler orter och ha betydligt större muskler. På sikt är målet att mångdubbla läsarbasen och undersöka hur vi kan stärka och bredda erbjudandet. Det är en oerhört spännande resa att få vara del av och jag ser verkligen fram emot att träffa våra medlemmar inom kort.

Emiliano Strauss

…Mats Hägerfors, som har 25 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring. Han kommer senast från Brygghuset Finn i Landskrona där […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.


  • Dags för årets 34:or

    Äntligen! Nu är årets lista klar med 34 företagare som är max 34 år – som ska få en eloge för flit, smarthet och framgång.

  • Så fungerar venture debt

    Tror du stenhårt på ditt företag men har svårt att få riskkapital genom att sälja aktier? Då kan du se på möjligheten att få ett tillväxtlån från en riskkapitalist. Rapidus krönikör och poddprogramledare Jan Dahlqvist förklarar hur det fungerar.

  • Se upp för vanliga fällan i startups

    Det vimlar av fallgropar för en startup. Även den som hittar kunder och får i gång försäljningen kan falla på målsnöret, till exempel på grund av en illa skött ”cap table”. Men vad är det? Riskkapitalisten Jan Dahlqvist, delar med sig av sina erfarenheter efter 25 år i branschen.

  • Glad midsommar!

    Ännu ett utgivningsår är till ända för Rapidus. Efter mer än 200 nyhetsbrev och 600 artiklar går vi på redaktionen in i sommarutgivning. Det innebär att vi bara ses på måndagar fram till den 12 augusti. Intressanta sommarintervjuer utlovas.

  • Sälja eller sälja ut?

    Skånska etablerade företagare skrattar hela vägen till banken när de säljer sina företag. Kommer fler att säljas? Ja, det är högst sannolikt. Det är ju kul för aktieägarna, men tråkigt för regionen.

  • Hur svårt kan det vara med fredlig samlevnad?

    Idag, den 16 maj, är det Internationella dagen för fredlig samlevnad. Dagen är utsedd av FN. Efter Eurovision-veckan, som gett oss Malmöbor en påminnelse på nära håll om hur svårt det är med fredlig samlevnad, känns denna dag som en nyttig påminnelse.

  • Så väcker du journalistens intresse

    Överraskning, känslor och pengar. Det är ingredienser till en artikel som väcker alla Rapidusläsares intresse. Så här gör du för att komma i tidningen.

  • Medtech-bolagen väljer bort Sverige

    Svensk medtech håller världsklass, men det är USA som först får ta del av vår innovation. Vi får nöja oss med gårdagens teknik. Jan Dahlqvist, riskkapitalist och programledare i podden Lejonkulan, gör en spaning.

  • Allsvenskan – en sista idealistisk utpost

    Vilken kvalitet håller svensk elitfotboll egentligen? Är det värt att ompröva den svenska föreningsmodellen för att locka kapital och höja spelkvaliteten? Rapidus chefredaktör Gunnar Wrede gör en betraktelse av fotbollsekonomin.

  • AW med en offensiv försvarsindustri

    Saab flaggar för en möjlig expansion för ubåtsfabriken i Landskrona, utöver vad som tidigare kommunicerats. Det avslöjade Saabs vice ordförande Bert Nordberg på Rapidus AW med försvarsindustrin på onsdagen. Hela panelen ser stora skånska möjligheter inom försvar och säkerhet. Även för civila företag och startups.