…Mats Hägerfors, som har 25 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring. Han kommer senast från Brygghuset Finn i Landskrona där han var sälj- och marknadschef i sex år.
– När jag började på Finn var vi ett bland ett hundratal småbryggerier i Sverige. När jag slutade förra året var vår omsättning åtta gånger högre och Brygghuset Finn ett av landets topp tio-hantverksbryggerier mätt i omsättning och produktionsvolym.
Hur kommer det sig att du hamnade på Rapidus?
– Det blir den fjärde branschen jag arbetar inom vilket jag tycker är spännande och utmanande i sig. Sen är Rapidus väldigt speciellt med ett exceptionellt nätverk och en helt annan relation till sina kunder än andra mediebolag. Det, parallellt med att vi får in kapitalstarka ägare som satsar på tillväxt, lockade mig till Rapidus.
Vad kommer du att tillföra organisationen?
– Mängder med positiv energi, tillväxtfokus och innovation. Jag ser också fram emot att jobba nära hela Rapidus-teamet och vara med att utveckla hela organisationen, precis som vi gjorde på Finn, för att tillsammans skapa den tillväxtresa vi har framför oss. Även om det är en helt annan bransch så tror jag att mina erfarenheter från resan på Finn kan vara Rapidus till gagn i detta spännande skede.
Enligt din vision, var befinner sig Rapidus om ett par år?
– Rapidus kommer då att finnas på betydligt fler orter och ha betydligt större muskler. På sikt är målet att mångdubbla läsarbasen och undersöka hur vi kan stärka och bredda erbjudandet. Det är en oerhört spännande resa att få vara del av och jag ser verkligen fram emot att träffa våra medlemmar inom kort.
Emiliano Strauss