onsdag 6 augusti 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Fiberrikt kosttillskott lanseras nästa månad

|  
|  

FibreHigh, som utvecklar fiberrika kosttillskott, har tagit in sina första miljoner och gör sig redo för lansering i början på nästa år.

– Vi stängde en investeringsrunda på totalt 2,5 miljoner under sommaren, där vi fått två externa investerare, säger FibreHighs vd Anders Melander.

Bolaget, som bildades för ett år sedan av makarna Anders och Catharina Melander, samarbetar i nuläget med producenter för att ta fram produkterna. Den första lanseringen skulle ha skett i somras, men bolaget stötte på patrull då det visade sig att det flytande kosttillskottet hade för många klumpar i konsistensen, ett problem som det visade sig vara för svårt att komma runt.

– Vi körde fast lite på produktutvecklingssidan det senaste halvåret, vår produkt kunde inte tillverkas i flytande form utan vi var tvungna att tänka om. Så nu har vi utvecklat vår första produkt FibreHigh Coffee Booster, som är ett kosttillskott i pulverform gjort på fiber som blandas i kaffet, säger Anders Melander

Eftersom produktutvecklingen tagit lite längre tid än vad företaget räknat med så skjuts lanseringen upp ett par månader.

– Vi siktar nu på att lansera i januari 2022. Vi börjar i Sverige via e-handelskanaler och vår egen hemsida vilket blir vår kärna. Det känns bra att börja smått och testa oss fram till en början, därefter kan vi börja fundera kring expansion. Allt eftersom vi får drag under galoscherna är tanken att vi ska växa i stadig takt och börja rekrytera personal också.

Julia Eriksson

FibreHigh, som utvecklar fiberrika kosttillskott, har tagit in sina första miljoner och gör sig redo för lansering i början på […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Så hanterar han galna tillväxten

    Sommarintervju: ”Upprustningen är ett apparat som inte bara kan stängas av.” Det säger Daniel Ljunggren, vd för Mildef, och menar att bolagets tillväxt är här för att stanna.

  • Den verkliga AI-utmaningen har knappt börjat

    Det är något nästan febrigt över AI just nu. Men de AI-startups som i dag rider på vågen bör ställa sig frågan: är våra kunder här för att stanna? Jan Dahlqvist höjer ett varningens finger.

  • Beammwave gör nyemission

    Radioteknikföretaget Beammwave i Lund vill få in 65 miljoner kronor för att inleda storskalig tillverkning. – Vi har flera mycket stora multinationella kunder som väntar, säger vd Stefan Svedberg.

  • Hänt i vecka 31

    Vd-ruljangs och eftersläntrande kvartalsrapporter var det som dominerade det sommarstilla nyhetsflödet förra veckan. Bland annat vände Joel Eklunds ryggsäcksbolag USWE Sports till vinst, nästan.