Helsingborgsbolaget Fitnessfika satsar trots coronakrisen. Grundaren Victoria Andersson tar in två nya delägare och till hösten är planen att nya produkter ska nå marknaden. In i bolaget kliver nu entreprenörerna Daniel Telford och Jonas Nilsson.
– Jag har kommit till stadiet där jag som enskild person har gjort vad jag kan göra. Nu behövs det mer muskler för att kunna växa, säger Victoria Andersson om varför hon väljer att satsa just nu.
Bolagets koncept är ta att fram fikabröd som påminner om de traditionella sorterna, men samtidigt är hälsosamma mellanmål. Hon har själv utvecklat receptet på chokladbollen som säljs på allt från gym, till event och hotell. De senare har under krisen visserligen dragit ner på sin verksamhet, men Victoria Andersson har bytt sikte. Bland annat är golfklubbar och idrottslag några av de nya kunderna som värvats.
Sammanlagt har de i nuläget ett 50-tal återförsäljare. I och med sina två nya kollegor ska Victoria Andersson nu fokusera på produktutveckling och marknadsföring. Hon vill inte uppge hur mycket kapital duon satsat i bolaget.
– Vi har en havrebar på gång som ska vara klar att lanseras under detta året, och på lång sikt är tanken att det ska bli en hel produktserie, säger hon.
Mette Carlbom