FlatFrogs tidigare marknadschef Christian Johnsson räknar med att nordisk design och enkel installation ska göra de 32 tum stora tryckskärmarna gångbara i receptioner, på mässor och i konferensrum. I det egna bolaget Nada Yada har han just fått de första beställningarna.
Först ut är tandläkarmottagningen Tandläkarna Lilla Torg i Kristianstad, som lagt en order på Nada Yadas paket där Flatfrogs tryckkänsliga skärm kombineras med mjukvara från bland andra Göteborgsbaserade Touchtech och möbeldesign från en Stockholmsbyrå.
Tanken är att skärmarna antingen ska fungera som marknadsföring och tidsfördriv i exempelvis en reception eller som ett presentationsverktyg vid kundmöten. Och det är enkelheten som är nyckeln, menar Christian Johnsson som så sent som i januari var marknadschef på hårdsatsande FlatFrog.
— Jag såg en möjlighet att paketera den här tekniken för icke-tekniska personer, säger han.
Inom ett år hoppas Christian Johnsson ha ett hundratal skärmar ute hos kunder. Än så länge jobbar han själv i Nada Yada, med en första anställd på väg in i september.
Erik Olausson