onsdag 13 augusti 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

The Fan Club växer med hälsoreklam

Malmöbyrån The Fan Club expanderar. Fram till sommaren ska fem medarbetare anställas efter att nya jobb trillat in från bland annat MaxMedica, ett dotterbolag inom Midsona-koncernen.

The Fan Club ska ta fram ett nytt kommunikationskoncept för kosttillskott från MaxMedica, som kanske är mest känt för hälsoprodukterna Blutsaft och Esberitox. En första annonskampanj i fackpress och på utomhusskyltar är redan klar.

I dag har byrån tio anställda. De första nyrekryteringarna håller på att avslutas och framöver är det främst kreatörer som söks.

— Vi har fullt upp och jobbar nu också mycket med Skånemejerier, Druvan och Viktväktarna, säger VD Ulla-Karin Barrett.

Dagens The Fan Club är resultatet av fusionen med reklambyrån Eminent år 2007. Ägare är Christian Barrett och Ola Obrant Andreasson. 2010 låg byråintäkten på cirka elva miljoner kronor.

Kristian Svensson

Malmöbyrån The Fan Club expanderar. Fram till sommaren ska fem medarbetare anställas efter att nya jobb trillat in från bland annat MaxMedica, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Sommarens raketer – och magplask

    Medan du legat i hängmattan har det skånska näringslivet fortsatt att rulla på med både spektakulära aktierusningar och konkurser. Vi har samlat ihop allt du behöver veta.

  • Rika prioriterar långresor – inte kultur

    Långresor, mat, klockor, vin och bilar. Det är vad de rikaste är mest intresserade av. Vad hände med kulturen? Det frågar sig Jan Dahlqvist.

  • Vindkraftsjätten gör megaemission

    Den danska energijätten Örsted meddelar i dag att bolaget ska genomföra en nyemission i mångmiljardklassen. Beskedet får aktien att rasa på Köpenhamnsbörsen.