torsdag 21 november 2024

inloggad som

The Fan Club växer med hälsoreklam

Malmöbyrån The Fan Club expanderar. Fram till sommaren ska fem medarbetare anställas efter att nya jobb trillat in från bland annat MaxMedica, ett dotterbolag inom Midsona-koncernen.

The Fan Club ska ta fram ett nytt kommunikationskoncept för kosttillskott från MaxMedica, som kanske är mest känt för hälsoprodukterna Blutsaft och Esberitox. En första annonskampanj i fackpress och på utomhusskyltar är redan klar.

I dag har byrån tio anställda. De första nyrekryteringarna håller på att avslutas och framöver är det främst kreatörer som söks.

— Vi har fullt upp och jobbar nu också mycket med Skånemejerier, Druvan och Viktväktarna, säger VD Ulla-Karin Barrett.

Dagens The Fan Club är resultatet av fusionen med reklambyrån Eminent år 2007. Ägare är Christian Barrett och Ola Obrant Andreasson. 2010 låg byråintäkten på cirka elva miljoner kronor.

Kristian Svensson

Malmöbyrån The Fan Club expanderar. Fram till sommaren ska fem medarbetare anställas efter att nya jobb trillat in från bland annat MaxMedica, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.