måndag 19 maj 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

The Fan Club växer med hälsoreklam

Malmöbyrån The Fan Club expanderar. Fram till sommaren ska fem medarbetare anställas efter att nya jobb trillat in från bland annat MaxMedica, ett dotterbolag inom Midsona-koncernen.

The Fan Club ska ta fram ett nytt kommunikationskoncept för kosttillskott från MaxMedica, som kanske är mest känt för hälsoprodukterna Blutsaft och Esberitox. En första annonskampanj i fackpress och på utomhusskyltar är redan klar.

I dag har byrån tio anställda. De första nyrekryteringarna håller på att avslutas och framöver är det främst kreatörer som söks.

— Vi har fullt upp och jobbar nu också mycket med Skånemejerier, Druvan och Viktväktarna, säger VD Ulla-Karin Barrett.

Dagens The Fan Club är resultatet av fusionen med reklambyrån Eminent år 2007. Ägare är Christian Barrett och Ola Obrant Andreasson. 2010 låg byråintäkten på cirka elva miljoner kronor.

Kristian Svensson

Malmöbyrån The Fan Club expanderar. Fram till sommaren ska fem medarbetare anställas efter att nya jobb trillat in från bland annat MaxMedica, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Iskallt USA gör Europa hetare

    Donald Trumps krumbukter leder till både framgång och bakslag för svenska företag.
    Medan Klang Ai maxar tillväxten i Europa, är det i vissa fall tvärstopp för företag som redan hunnit över Atlanten.

  • Ledningen lämnar Prostalund

    I förra veckan meddelade Prostalund att en planerad avyttring inte blev av, och därmed var likviditetskrisen ett faktum. På måndagen kom beskedet att både vd och ordförande lämnar med omedelbar verkan.

  • Emissionsfiasko – Nanoecho tvingas tvärnita

    Nästan ingen gick med i Lundabolaget Nanoechos emissionsrunda. Nu pausar bolaget sina kliniska studier och aktien dyker till nya bottennivåer. – Vi ångrar inte att vi gick till börsen i fjol, säger vd Linda Persson.