Mauds nya mantra

Det tog tre besök i Turning Torson innan Maud Olofsson (C) fick chans att överblicka ett molnfritt Malmö. Under gårdagens träff där på temat “Framtidens jobb och välstånd i
Malmöregionen och Skåne” hymlade näringsministern inte med att hon redan nu har fäst blicken på den hägrande valdagen i september.

”Vi har varit bra på att producera, nu ska vi bli bättre på sälj”, menade hon.

Några nya vallöften kom inte näringsministern med, men om fokus under den här mandatperioden legat på innovation ska mantrat under nästa bli kommersialisering. Några stora insatser för att öka integrationen i Öresundsområdet ville Maud Olofsson däremot inte lova. Hon hänvisade till att när två lagstiftningar möts krävs det mycket för att förändring ska komma till stånd, även när den skulle gynna båda parterna.

Och något statligt räddningspaket efter AstraZeneca kan Lund glömma, på den punkten gav näringsministern klart besked. /Joel Persson

Bransch/Kategori

Håll dig uppdaterad med nyhetstjänsten om tillväxten i Öresundsregionen

Rapidus är en abonnemangsbaserad nyhetstjänst om tillväxtbranscherna i Skåne och Köpenhamnsområdet. Vi ger snabba nyheter och vassa analyser av helt exklusiv karaktär, samt arrangerar högkvalitativa nätverksträffar med intervjuer med regionens starkaste näringslivspersonligheter.

Prova nyhetstjänsten här!


Samarbetspartners: