Apsis biffar upp ledningen för utlandssatsning

Malmöbolaget Apsis har rekryterat Ann Hofvander som ny internationell säljchef. Hon har arbetat för Vodafone i Tjeckien och kommer senast från en chefstjänst på Telenor i Indien. Värningen är ett led i en internationell expansion.

Med värvningen av konkursade Zoomios vd Kim Mortensen som ny produktchef och Johan Eriksson, QlikTechs finanschef för Europa, Mellanöstern och Afrika, har Apsis på kort tid utökat ledningen med tre nyckelpersoner.
Malmöbolaget Apsis, som sysslar med nyhetsbrevsutskick, har växt till att i dag sysselsätta 150 anställda. Det senaste internationella kontoret öppnades i Turkiet, men framöver ligger fokus längre österut.

– Vi har ett kontor i Hongkong och vi tror att marknader som Taiwan, Singapore och Thailand har potential. Därför har vi nu rekryterat duktigt folk till ledningen och kommer fortsatt att rekrytera, inte minst på utvecklingssidan, säger Anders Frankel.

Han bedömer att mellan fem och tio personer inom kort kommer att behövas till Malmökontoret, bland annat för att vidareutveckla bolagets satsningar mot system för att läsa e-post i mobilen. Enligt bolagets egna mätningar läser mellan 20 och 25 procent av alla mottagare sina nyhetsbrev via mobiltelefonen.

– Allt fler har sin Iphone vid sängen, och det första och sista man gör på dagen är att kolla mail. E-post är effektivt för att få uppmärksamhet, minst dubbelt så bra som sökordsannonsering och tre-fyra gånger så effektivt som att använda sociala medier, säger Anders Frankel. /Anders Frick

Bransch/Kategori

Håll dig uppdaterad med nyhetstjänsten om tillväxten i Öresundsregionen

Rapidus är en abonnemangsbaserad nyhetstjänst om tillväxtbranscherna i Skåne och Köpenhamnsområdet. Vi ger snabba nyheter och vassa analyser av helt exklusiv karaktär, samt arrangerar högkvalitativa nätverksträffar med intervjuer med regionens starkaste näringslivspersonligheter.

Prova nyhetstjänsten här!


Samarbetspartners: