E-handelsbolaget Quickbutik rekryterar Simon Wikstrand som ny marknadschef. Han kommer närmast från rollen som marknadschef för Helsingborgs stad och har erfarenhet av att själv ha drivit bolag. Han tar plats i företagets ledning och ska leda satsningen att expandera Quickbutik i de nordiska länderna och vidareutveckla varumärket.
– Jag kommer själv från Helsingborg så jag har följt Quickbutik från sidan i flera år och sett dem växa. Det som lockar är att det är ett aningen mindre företag som har nått god tillväxt på ett fåtal år. Jag har själv använt mig av deras tjänst tidigare, när jag skulle släppa en bok för ett par år sedan, och därför vet jag också att de lever upp till vad de lovar, säger Simon Wikstrand.
Quickbutik hjälper företag att lyckas med sin e-handel och plattformen driftar över 5.000 aktiva e-handelsbutiker i Norden. Nu satsar bolaget på att ta sig in på den danska marknaden, säger företagets grundare och vd Azddin Benberkan.
– I Danmark har vi tagit oss an våra första tjugotal kunder och har kommit förbi proof of concept, så vi väntar oss tillväxt där nu. Vi börjar smått med att försöka förstå dem och deras behov innan vi gasar på, säger Azddin Benberkan.
Förra året var han en av de unga talanger som tog plats bland Rapidus och PwCs 34orna. Han säger att takten har ökat sedan pandemin tvingat fler att tänka digitalt, och att efterfrågan gjort att företaget kunnat växa mycket de senaste två åren.
– Numera är vi störst i Sverige. Det är jätteroligt för oss, men det viktigaste är inte kvantiteten utan snarare att vi är bäst på det vi gör, säger Azddin Benberkan.
Julia Eriksson