torsdag 30 oktober 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Everyday Baby till nya marknader

|  
|  

Lundabolaget Everyday Baby har under hösten lanserat sina produkter i Beneluxländerna och Kroatien, och i slutet av året ska de gå in i Mexiko. Det uppger Fredrik Persson, marknadschef och medgrundare av bolaget.

Everyday Baby utvecklar produkter som tallrikar, skålar och bestick med säkerhetsfokus för småbarnsföräldrar. Deras flaggskepp i produktsortimentet är en nappflaska i glas med ett integrerat silikonlager som genom att skifta färg visar när innehållet håller rätt temperatur.

– Våra produkter är hälsosamma alternativ till plastbaserade produkter, vilka släpper ifrån sig ämnen som man inte vill att barn ska få i sig, säger Fredrik Persson.

Fokus har varit den europeiska och asiatiska marknaden. Den planerade USA-satsningen har flyttats fram på grund av pandemin medan försäljningen i Skandinavien har flerfaldigats de senaste åren, enligt Fredrik Larsson. Förra årets totala omsättning landade på runt sju miljoner kronor.

– Sverige ligger lite efter en del andra länder när det gäller att använda glasflaskor. Endast några procent av flaskorna är av glas här, medan över hälften av flaskorna är av glas i länder som Kina och Sydkorea där våra produkter går väldigt bra, säger han.

Everyday Baby har nyligen tagit in kapital i storleksordningen ”några miljoner kronor” från Baby Invest, en delägare sedan 2016 som också investerat i bolag som Bo Ohlsson i Tomelilla och bolag med produkter som riktas till barn och deras föräldrar, som exempelvis Teddykompaniet i Båstad, Malmöbolaget Påhoj och Lundabolaget Najell.

– Målet är att gå med vinst i år, tidigare har vi satsat på expansion, säger han.

Everyday Baby ska också lansera fem nya produkter under oktober. Bolaget har sex anställda och flyttade förra året från Ideon till Traktorvägen i Lund där de också har sitt lager. Övriga medgrundare är Andreas Bengtsson och Edon Ramadani.

Elisabet Ottosson

Lundabolaget Everyday Baby har under hösten lanserat sina produkter i Beneluxländerna och Kroatien, och i slutet av året ska de […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • Alfa Laval trefaldigar innovation i Lund

    Först var det Tetra Pak med innovationscentret Biotech Heights. Nu investerar Alfa Laval i ytterligare ett i Lund. Rapidus var på plats när det ceremoniella första spadtaget togs på onsdagen.

  • Lämnade tv-jobbet för mammaträning

    Gravida vet inte alltid hur eller vad de får träna under graviditeten. Det tog tv-reportern Isabella Boltenstern fasta på och startade appen Mammaträning som guidar svenska kvinnor både före och efter att de föder barn. Nu ska appen ut i världen.

  • ”Ännu ett skitkvartal”

    ”Det känns som att jag skrivit samma vd-ord flera kvartal i rad nu, att nu är det dåligt men snart blir det bätrre”. Det säger Oscar Ahlgren, vd för finansrådgivaren Västra Hamnen Corporate Finance. Vändningen låter helt enkelt dröja på sig.


  • Tf i Rugvista blir ordinarie

    Ebba Ljungerud har varit tillförordnad vd för matthandeln Rugvista i ett år. Nu blir hon ordinarie vd. Med sin bakgrund i försäljning är hennes motiv till att hoppa på lite ovanligt.

  • Chefsrekrytering i Malmös byråvärld

    En övergång från idrottsrörelsen till byråvärlden. En chefsvärvning mellan grannkommunerna i nordöst. Här är de senaste jobbnyheterna i Skånes näringsliv. […]

  • Wesports redo trycka på börsknappen

    Malmöbaserade Wesports byter vd. En av anledningarna är att det nu bara är marknadsläget som avgör när bolaget ska börsnoteras. Ny vd blir Ted Sporre som senast varit handlare av begagnade bilar.

  • Bimobject byter vd – igen

    En vd på Malmöföretaget Bimobject sitter i en katapultstol som är inställd på två år. Så ser det i alla fall ut sedan vd Martin Lindh på tisdagen sköts ut från företaget. – Det har funnits en rörig historik, säger ordförande Pia Engholm.

  • Inimini fyller på kassan

    Grundarduon bakom Inimini har fyllt på kassan i en kapitalanskaffningsrunda som stängdes nyligen. Pengarna kommer främst från befintliga ägare, men även en ny ägare har kommit in i bilden.

  • Najell hoppas på babyboom

    Medan branschen för barn- och babyprodukter är i kris går e-handelsbolaget Najell från Lund mot strömmen. Vd och grundare Niklas Najafi Kristensen spår en lönsam tillväxt på 70–80 procent i år.

  • Därför fick Rugvistas vd sparken

    Börsnoterade Rugvista i Malmö, som säljer mattor på nätet, har sparkat sin vd som fick gå på dagen. Bolagets ordförande och e-handelsprofilen Martin Benckert berättar varför.

  • Medea i konkurs

    Upp som en sol och ned som en pannkaka. Medea, vars grundare utnämndes till 34:or av Rapidus 2021, är försatt i konkurs. Bolaget fick sitt uppsving i samband med covid-pandemin, sedan tog det stopp.

  • Vill bli navet för mattor i Europa

    Rugvista är det börsnoterade bolaget i Malmö som har ambitionen att bli ledande försäljare av mattor i Europa. Men just nu håller konsumenterna i plånboken. Det framgår av bolagets rapport för det andra kvartalet.

  • Tillfällig avkylning i het bransch

    HMS Network-grundarens ehandelsbolag JS Energi i Helsingborg kämpar med lönsamheten. Försäljning av värmepumpar på nätet gav växtvärk under chock-året för elpriser 2022.