Efter tunga bakslag ser sig bolaget nu redo att växa, med nya distributionsavtal och produkter i pipen – och svenska A-laget i längdskidor som kund.
– Tränaren Stefan Thomson tog kontakt med oss och nu har damlandslaget haft Flowin sedan drygt ett år tillbaka, säger vd Glenn Håkansson.
Den nya produkten följer samma princip som tidigare friktionsplattor men ska vara något billigare och rikta sig till vanliga träningsintresserade, snarare än proffs. Därtill har bolaget nya distributörer i pipen som ska sprida Flowin till nya marknader. Bolagets produkter sälj i dag i över 50 länder och enligt Glenn Håkansson står exporten för drygt 90 procent av deras försäljning.
Han säger sig vara öppen för att ta in kapital, för att eskalera tillväxten och satsa på marknadsföring. Samtidigt vill han och hans medgrundare inte tappa makten över bolaget.
– Vi har knappt lagt några resurser på marknadsföring men får mycket gratis via sociala medier, med flera proffs och andra träningssidor som lagt upp instruktionsvideos för våra produkter, säger Glenn Håkansson.
Emiliano Strauss