söndag 25 februari 2024

inloggad som

… med Kallas landslag som ny kund

|  
|  

Efter tunga bakslag ser sig bolaget nu redo att växa, med nya distributionsavtal och produkter i pipen – och svenska A-laget i längdskidor som kund.

– Tränaren Stefan Thomson tog kontakt med oss och nu har damlandslaget haft Flowin sedan drygt ett år tillbaka, säger vd Glenn Håkansson.

Den nya produkten följer samma princip som tidigare friktionsplattor men ska vara något billigare och rikta sig till vanliga träningsintresserade, snarare än proffs. Därtill har bolaget nya distributörer i pipen som ska sprida Flowin till nya marknader. Bolagets produkter sälj i dag i över 50 länder och enligt Glenn Håkansson står exporten för drygt 90 procent av deras försäljning.

Han säger sig vara öppen för att ta in kapital, för att eskalera tillväxten och satsa på marknadsföring. Samtidigt vill han och hans medgrundare inte tappa makten över bolaget.

– Vi har knappt lagt några resurser på marknadsföring men får mycket gratis via sociala medier, med flera proffs och andra träningssidor som lagt upp instruktionsvideos för våra produkter, säger Glenn Håkansson.

Emiliano Strauss

Efter tunga bakslag ser sig bolaget nu redo att växa, med nya distributionsavtal och produkter i pipen – och svenska […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • “Odlat kött blir billigare än ko”

    ,
    Re:meat är först i Sverige med att utveckla odlat kött. Nu söker Malmöbolaget långsiktiga investerare som vet hur man bygger upp industrier från grunden.

  • Blåste Akelius liv i skoldebatten?

    Den avblåsta affären där Roger Akelius skulle köpa 25 procent av Academedia är en av de mest bisarra händelser som blivit mediastoff i svenskt näringsliv sedan millennieskiftet. Men det finns en enkel förklaring till att det blev så galet.

  • Rollatorbroms körde i diket

    Medeonbolaget Brillanze pausar försöken att få ut sina rollatorbromsar på marknaden och satsar istället på sina trasselfria fiskerullar. Bolaget håller nu på att resa 6 miljoner kronor för att snabba på utrullningen.

  • Tufft år för poolförsäljaren

    Konjunkturen och räntan var inte nådig mot poolföretaget Gullberg & Jansson i Helsingborg under 2023. Försäljningen dök och vinst vändes till förlust.