lördag 11 oktober 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Bonnier köper resten av HittaHem

Fram till hösten ägde Bonnier News runt 90 procent av HittaHem. Nu har mediehuset tagit över hela bostadsförmedlaren.

– Vi har blivit uppköpta till 100 procent av Bonnier News relativt nyligen, för två månader sedan, säger HittaHems vd Fredrika Haglund som tog över vd-posten efter Mathias Bergman i våras.

HittaHem har parallellt införlivats i nya affärsområdet Bonnier News Bostad, och flyttade nyligen in i Bonniers lokaler på Triangeln i Malmö.

– I Bonnier News Bostad finns framförallt säljare som jobbar inom Bonnier News Sales, våra HittaHem-säljare och de säljarna samarbetar. Där görs bostadsbilagor och digitala produkter. Vi har en person som är projektledare under uppstarten, Robert Danowsky, men det är inte beslutat vem som kommer vara chef över det affärsområdet, säger Fredrika Haglund.

HittaHems verksamhet är fördelad på två ben. Intresserade köpare kan via HittaHem se bostäder som ännu inte är utlagda på mäklares hemsidor. Där kan användaren bevaka objekt och ta kontakt med berörd mäklare.

Det andra benet är ett egenutvecklat system för mäklare, som samlar in information om hur köpare beter sig på marknaden. Systemet integreras med mäklarnas kundhanteringssystem och innefattar även marknadsföring via bland annat e-post och sociala medier. HittaHem har avtal med bland annat Mäklarhuset och Länsförsäkringar fastighetsförmedling.

HittaHem sysselsätter 15 personer. Ifjol landade omsättningen på 19 miljoner kronor.

Emily Binks

Fram till hösten ägde Bonnier News runt 90 procent av HittaHem. Nu har mediehuset tagit över hela bostadsförmedlaren. – Vi har […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • Alixlabs i Lejonkulan

    ,
    I veckans avsnitt av Lejonkulan gästas Jan Dahlqvist av halvledarkrymparen Alixlabs vd och medgrundare Jonas Sundquist.  Som Rapidus tidigare rapporterat […]


  • Han vill sätta ny standard i filmindustrin

    Rodrigo Gomez från Malmö tror sig ha löst ett av filmindustrins stora problem: att transportera filmfiler. Efter pilotprojekt med Amazon Studios siktar han på att bli standard i branschen – globalt.

  • Niklas Agevik ny vd på Bimobject

    Efter chefskarusellen i Malmöföretaget Bimobject har styrelsen utsett Niklas Agevik till ny vd. – Det har funnits en rörig historik, men nu är målet ett långsiktigt samarbete, säger ordförande Pia Engholm.

  • Neo4J investerar 1 miljard

    Det Malmögrundade IT-företaget Neo4J trycker på gasen för att ta grepp om AI-utvecklingen. 1 miljard kronor ska investeras för ”att göra AI användbart”.

  • Miljonregn över kändistätt AI-bolag

    Deeptechbolaget Intuicell vill revolutionera AI-världen. Målet är att skapa maskiner som lär sig nya saker på samma sätt som människor och djur. Bolaget backas av flera tunga investerare och har nu tagit in 40 miljoner i en nyemission. 

  • VC-firmorna jagar skånska AI-bolaget

    När många bolag kämpar för att hitta pengar uppvaktas Hikma AI av riskkapital i överflöd. Idén? En plattform som stresstestar företagens AI-botar.

  • Glädjeskutt för Precise-aktien

    Precise Biometrics fick se aktiekursen studsa upp 20 procent på måndagsförmiddagen. Det skedde efter att bolaget gått ut med ett nytt partnerskap med den amerikanska säkerhetsjätten Avigilon.

  • Brödernas affärsidé: hemsidor för funktionsnedsatta

    Bröderna bakom telefonitjänsten T-meeting vill göra hemsidor tillgängliga för alla. Med det nystartade bolaget Easeaccess24 lanserar de en lösning för EU:s tillgänglighetskrav.

  • Första året med vinst för Pinmeto

    Saas-bolaget Pinmeto visade 2024 för första gången vinst på sista raden. Nu satsar på bolaget på att utvidga med nya geografiska marknader och samtidigt växa i Malmö.

  • Kändisarna flockas kring AI-investeringar

    Det okända AI-bolaget plockar in 18 miljoner kronor från bland andra Bonnier-familjen och EQT-toppen Thomas von Koch. Det som lockar är grafdatabaser.

  • Så lockade han fastighetsjätten

    Han mejlade fastighetskungen Erik Selin och frågade om han ville investera i deras startup-företag. Det ville han. Bolaget Explainer ser tillväxt för sin AI-tjänst som skapa företagsfilmer.