torsdag 21 november 2024

inloggad som

W tar in nya delägare

Kommunikationsbyrån W i Malmö dubblar ägarbasen med två nya delägare. Förändringen är första steget i en längre expansionsplan, uppger vd Lisa Henningsson Önnerlid.

Hon äger i dag W tillsammans med kompanjonen Kristoffer Wittström. Nu säljer de delar av sina innehav till Sunil Ramkali, med en bakgrund från AstraZeneca och Alk-Abelló och de senaste tre åren ansvarig för W:s life science-kunder, samt Elisabet Ek som började på byrån 2012 efter att bland annat arbetat på Hörbybolaget Atos Medicals kommunikationsavdelning.

− Utöver att se till att vi kan behålla duktiga medarbetare handlar det om att ta nästa steg för byrån då vi tittar på olika tillväxtscenarer, säger Lisa Henningsson Önnerlid.

W är inriktad på kommunikation mellan företag. Bland kunderna finns allt från danska Lundbeck, svenska Alfa Laval och Trelleborg till japanska Takeda. Byrån har i dag åtta anställda med ytterligare en handfull nära anknutna frilansar. Det närmaste året räknar Lisa Henningsson Önnerlid med att vara ytterligare ett par anställda. Omsättningen under räkenskapsåret juli 2013-juni 2014 landade på 12,2 miljoner kronor med ett resultat på 3,2 miljoner.

Erik Olausson

Kommunikationsbyrån W i Malmö dubblar ägarbasen med två nya delägare. Förändringen är första steget i en längre expansionsplan, uppger vd […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.