Startuppbolaget Carswipes digitala plattform för bilhandel för privatpersoner lanserades i somras. Än så länge finns den tillgänglig i tre regioner, Västra Götaland, Skåne och Storstockholm.
– Det gick över förväntan. Vi hade ett hundratal annonser uppe, även om det kanske inte blev så många affärer som vi hade hoppats på, säger Ivan Boberg Jovanovic, 33, Carswipes vd och medgrundare.
Stigande räntor, minskad köpkraft och det allmänna världsläget har tvingat Carswipe att anpassa sig till situationen. Trots världsläget ser Ivan Boberg Jovanovic med tillförsikt på framtiden.
– I grund och botten är det här en tjänst för konsument till konsument, men situationen fick oss att utveckla en tjänst för konsument till företag också. Vi har nu en kostnadsfri tjänst där säljare även kan ta emot bud från bilhandlare. Vi är fullt medvetna om att det här är ett maraton. Det handlar om att bygga förtroende mellan konsumenterna, men också för oss som företag, säger han.
Simon Lundh