USWE Sports accelererar sin försäljning av sportryggsäckar och visar en kraftig tillväxt i sin delårsrapport som släpptes i dag. Bolaget noterades på First North i juni och ökade sin omsättning april-juni med 250 procent jämfört med samma kvartal förra året.
– Det har varit ett successivt sug efter vårt varumärke både på den egna sajten och hos återförsäljare. Inom motorcykel- och cykelbranschen är vi kända på ett helt annat sätt än för tre-fyra år sedan. Det här är resultatet av hårt arbete, säger USWE:s vd Jacob Westerberg i ett samtal med Rapidus efter att siffrorna offentliggjordes.
Under april-juni omsatte företaget 29,4 miljoner kronor, vilket är lika mycket som under hela förra året. I somras köpte USWE det svenska cykelklädmärket Void Cycling som tidigare ägdes av holländska Tenson och Color Group.
– Integrationen med Void är det mest spännande vi har på gång och just nu tittar vi på hur vi kan få ut det mesta av samarbetet. Vi har stora möjligheter att nå ut på många fler geografiska marknader än vad de gjort tidigare, säger Jacob Westerberg.
Han tror på fortsatt stark tillväxt i takt med att produktsortimentet breddas.
– Vi började med vätskeryggsäckar och har sedan dess kontinuerligt uppdaterat och utökat med allt större ryggsäckar. Vi har som målsättning att ha ett komplett utbud på actionpack-sidan.
USWE tar över Void från och med september och Jacob Westerberg berättar att det kan bli aktuellt att anställa fler i företaget.
– I och med integrationen med Void kommer vi att behöva växa.
Sara Nkwe Assarsson