torsdag 22 februari 2024

inloggad som

Touchize i samarbete med amerikansk uppstickare

|  
|  

Mjukvaruföretaget Touchize inleder ett samarbete med det amerikanska betallösningsbolaget Shift4 Payments. Touchize, som utvecklar applikationer som optimerar e-handel på mobilen, kommer att skräddarsy en lösning till Shift 4Payments e-handelsplattform Shift4Shop.

− Shift4Shop är den nya uppstickaren inom e-handel. Det är full fart och vi vill väldigt gärna vara med på den resan, säger Touchizes vd Jesper Deleuran.

Shift4 Payments förvärvade i höstas e-handelsplattformen 3Dcart som numera går under namnet Shift4Shop. I samband med uppköpet kontaktade bolaget Malmöbaserade Touchize för ett samarbete. Touchize har tagit fram applikationen Swipe2Buy, en plug-in som gör det möjligt att dra produkter till en virtuell korg.

− Applikationen vi håller på att ta fram till Shift4Shop är inspirerad av Swipe2Buy. Den har en liknande funktion men ska anpassas så att det passar deras lösning, säger Jesper Deleuran.

Touchize grundades 2014 och har i dag kontor i Malmö, Stockholm, Köpenhamn och Palo Alto, Kalifornien. Deras patentsökta applikation Swipe2Buy finns i dag på flera e-handelsplattformar och når närmare två miljoner webshoppar världen över.

− Vi har en fortsatt stark tillväxt både i USA och på den sydamerikanska marknaden. Just nu lägger vi all vår energi på att fortsätta växa parallellt med arbetet med vår nya samarbetspartner, säger Jesper Deleuran

Sara Nkwe Assarsson

Mjukvaruföretaget Touchize inleder ett samarbete med det amerikanska betallösningsbolaget Shift4 Payments. Touchize, som utvecklar applikationer som optimerar e-handel på mobilen, […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • “Odlat kött blir billigare än ko”

    ,
    Re:meat är först i Sverige med att utveckla odlat kött. Nu söker Malmöbolaget långsiktiga investerare som vet hur man bygger upp industrier från grunden.

  • Blåste Akelius liv i skoldebatten?

    Den avblåsta affären där Roger Akelius skulle köpa 25 procent av Academedia är en av de mest bisarra händelser som blivit mediastoff i svenskt näringsliv sedan millennieskiftet. Men det finns en enkel förklaring till att det blev så galet.

  • Rollatorbroms körde i diket

    Medeonbolaget Brillanze pausar försöken att få ut sina rollatorbromsar på marknaden och satsar istället på sina trasselfria fiskerullar. Bolaget håller nu på att resa 6 miljoner kronor för att snabba på utrullningen.

  • Tufft år för poolförsäljaren

    Konjunkturen och räntan var inte nådig mot poolföretaget Gullberg & Jansson i Helsingborg under 2023. Försäljningen dök och vinst vändes till förlust.