Det Malmöbaserade mjukvaruföretaget Hypergene har tecknat ett stort avtal med möbelkedjan Mio. Hela koncernen, inklusive 72 butiker, ska använda Hypergenes molnbaserade lösning för finansiell planering och uppföljning.
– För oss är det en väldigt kul kund med ett bra varumärke i ett spännande segment, detaljhandeln. Mio är ett bolag i tillväxt med stora behov att själva kunna anpassa sin lösning snabbt, där kan vår produkt göra stor skillnad, säger Hypergenes marknadsschef Robin Askelöf till Rapidus.
Under 2019 fick Hypergene ett antal nya större kunder, som byggjätten PEAB och Socialstyrelsen. Omsättningen ökade från 172 miljoner kronor till 191 miljoner med en redovisad vinst på 7 miljoner. Samtidigt startades ett kontor i Oslo och etableringen i Storbritannien påbörjades.
– Det är mycket sannolikt att vi gör ett stort antal affärer i Norge under året. I England är intresset stort från framför allt universitet och högskolor, där vi också är stora i Sverige. Prognosen för 2020 och framåt är en starkt positiv utveckling på omsättning och resultat, säger Robin Askelöf.
Niclas Lindstrand