onsdag 24 juli 2024

inloggad som

…och ny vd för Business Region Skåne får vänta

Business Region Skåne har stått utan fast vd sedan Susanne Magnusson tillträdde sin nya tjänst som enhetschef på GSF Löneservice den 19 juni i år. Någon ny utnämning blir det inte heller tills den regionala underkoncernens framtid avgjorts.

– När Susanne slutade så sa vi att det är bättre att inte tillsätta någon ny vd innan vi vet hur koncernen ska se ut, om alla bolagen finns kvar hos oss eller om de får utökade ansvarsområden, säger Mats Helmfrid (M), ordförande för Business Region Skåne, till Rapidus.

Pia Jönsson Rajgård, vd för Tourism in Skåne, sköter under tiden den samordnande funktionen för Business Region Skåne.

– Vår roll är bara att vara ägarbolag åt fyra dotterbolag, det är där som verksamheten drivs. Jag kanske lägger 20-25 procent av min tid på moderbolaget och resten åt Tourism in Skåne, säger Pia Jönsson Rajgård.

Niclas Lindstrand

Business Region Skåne har stått utan fast vd sedan Susanne Magnusson tillträdde sin nya tjänst som enhetschef på GSF Löneservice […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.