Mjukvarubolaget Pinmeto har vuxit ur sina lokaler i Malmö. Under det gångna halvåret har personalstyrkan nära dubblerats.
– Vi är mitt i en flytt, vi är nästan dubbelt så många som för ett halvår sedan. Vi är 44 medarbetare nu och vi kommer växa till i alla fall 60 i år. Vi satt på 200 kvadratmeter innan och nu sitter vi på 600, säger vd Daniel Melkersson till Rapidus.
I höstas hade bolaget runt 25 anställda varav majoriteten i Malmö. I fjol öppnade Pinmeto kontor i Oslo, Köpenhamn, Sankt Petersburg och Bangkok. I år har ett kontor i polska Gdansk slagit upp portarna.
– Vi kommer öppna upp ytterligare två säljkontor i år, men jag vet inte var. Vårt mål är att växa i Malmö personalmässigt, säger Daniel Melkersson.
Med Pinmetos mjukvara kan företagskedjor nå ut med identisk information, till exempel reklamkampanjer och öppettider, till olika sociala medier, karttjänster och sökmotorer. Användaren kan även hantera kommunikation med kunder på olika platser som Google och sociala medier.
Pinmeto har omkring 180 kunder, däribland Malmöbolaget Redfellas, Fitness24Seven, Scandic Hotels och O’Learys. Bokslutet är inte inskickat men fjolårets omsättning tros landa på 11,5 miljoner kronor, en ökning från nästan 5 miljoner 2017.
I ägarlistan finns H&M-koncernens investeringsgren H&M Co:lab, Lars Wingefors, Axel Johnson-koncernen via investeringsbolaget D-Ax, Almi Invest och Spintop Ventures. Grundarna Daniel Melkersson, Petter Palander, Michael Nilsson och Marcus Olsson är också delägare.
Emily Binks