måndag 15 december 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Youtube-profil gör omtag med app för likasinnade

Malmöbolaget GoldenGlow, med Youtube-profilen Mustafa Alfredji i spetsen, nylanserar snart appen MySocial. Tanken är att koppla ihop så kallade influencers världen över.

För drygt ett år sedan släppte bolaget appen MySocial Pro, som då riktade sig till annonsörer som vill marknadsföra via influencers, alltså personer med många följare i sociala medier. Men nu har appen gjorts om och annonsörerna lämnats utanför.

– Marknaden kring influencers är väldigt omogen med många som konkurrerar om smulor. Det finns inget ekosystem och till exempel ingen som samlar alla influencers på en och samma plats, säger GoldenGlows vd och medgrundare Mustafa Alfredji.

Genom GoldenGlows app ska influencers kunna nätverka och samarbeta. Medlemskapet kommer kräva minst 10.000 följare på sociala medier och en personlig inbjudan från företaget.

Mustafa Alfredji kan själv klassas som influencers, med cirka 60.000 prenumeranter på sin Youtube-kanal. 21-åringen har varit verksam inom ”influencer marketing” sedan han började som 15-åring på kanadensiska mediajätten BroadbandTV.

GoldenGlow sitter på The Ground i Malmö och sysselsätter sex personer. Som Rapidus tidigare berättat finns Jon Hauksson bland delägarna. Även Magnus Hultman från IT-bolaget Strossle har investerat i bolaget. Efter nyår är planen att ta in nytt kapital, med målet satt till 10-15 miljoner kronor.

Emiliano Strauss

Malmöbolaget GoldenGlow, med Youtube-profilen Mustafa Alfredji i spetsen, nylanserar snart appen MySocial. Tanken är att koppla ihop så kallade influencers […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • Godisjätten rusar mot miljarden

    I över tre decennier har Leif Hultén byggt sitt konfektyrimperium och miljardomsättningen närmar sig med stormsteg. Rapidus har besökt godiskungen Hultén Försäljning i Kristianstad.

  • Suturion får CE-märkning

    Efter att ha inlett i Australien, Mellanöstern och USA är den kirurgiska symaskinen från Lund redo att göra entré också i Europa. — 2026 och framåt handlar bara om försäljning, säger vd Paan Hermansson.

  • Xinnate gasar med nytt kapital

    Xinnate fortsätter att skörda framgångar bland investerare och säkrar 38,5 miljoner kronor i en nyemission. Pengarna ska gå till bolagets utökade fas 2/3 studie. 


  • Storbolagen har långt kvar med AI

    Varken Alfa Laval eller Ikea når ännu sina kunder med något som producerats med hjälp av AI. Eller i alla fall bara indirekt och en extremt liten del. Det framgick vid en frukost på torsdagen.

  • Efter konkursen – går mot mångmiljonvinst

    Tre år efter konkursen gör det nya DHF Airport Solutions sin första storaffär – och räknar med 25 miljoner i vinst nästa år.

  • Vd-byte på Lime

    Det vankas vd-byte på Lime Technologies när Nils Olsson slutar efter nästan 20 år i bolaget. — Det är helt odramatiskt, säger Nils Olsson till Rapidus.

  • Amerikansk jätte förvärvar Eletive

    Rapidus kan i dag avslöja att amerikanska riskkapitaljätten Accell-KKR köper en majoritet i Eletive. Här är de skånska investerarna som gör en lyckad exit. 

  • Han vill sätta ny standard i filmindustrin

    Rodrigo Gomez från Malmö tror sig ha löst ett av filmindustrins stora problem: att transportera filmfiler. Efter pilotprojekt med Amazon Studios siktar han på att bli standard i branschen – globalt.

  • Niklas Agevik ny vd på Bimobject

    Efter chefskarusellen i Malmöföretaget Bimobject har styrelsen utsett Niklas Agevik till ny vd. – Det har funnits en rörig historik, men nu är målet ett långsiktigt samarbete, säger ordförande Pia Engholm.

  • Neo4J investerar 1 miljard

    Det Malmögrundade IT-företaget Neo4J trycker på gasen för att ta grepp om AI-utvecklingen. 1 miljard kronor ska investeras för ”att göra AI användbart”.

  • Miljonregn över kändistätt AI-bolag

    Deeptechbolaget Intuicell vill revolutionera AI-världen. Målet är att skapa maskiner som lär sig nya saker på samma sätt som människor och djur. Bolaget backas av flera tunga investerare och har nu tagit in 40 miljoner i en nyemission. 

  • VC-firmorna jagar skånska AI-bolaget

    När många bolag kämpar för att hitta pengar uppvaktas Hikma AI av riskkapital i överflöd. Idén? En plattform som stresstestar företagens AI-botar.

  • Glädjeskutt för Precise-aktien

    Precise Biometrics fick se aktiekursen studsa upp 20 procent på måndagsförmiddagen. Det skedde efter att bolaget gått ut med ett nytt partnerskap med den amerikanska säkerhetsjätten Avigilon.