torsdag 21 november 2024

inloggad som

TopVisible utökar lokalytan – ska utveckla egna produkter

Konsultbyrån TopVisible har utökat sin lokalyta till totalt 370 kvadratmeter från de 200 kvadratmeter Malmöbolaget hade sedan tidigare. Planen är bland annat att ta fram egna produkter.

– Vi har signat upp för en våning till här ovanför. Ranktrail sitter med oss idag, och företaget Codeunit ska hyra ett rum på den nya våningen, säger vd Maria Eckerwall till Rapidus.

Utöver mer utrymme till möten och konferenser bäddar TopVisible även för egen produktutveckling. En hittills hemlig produkt är under utveckling och har fått finansiering via en innovationscheck från Vinnova.

– Vi har en tanke om att jobba mer med att uppfinna nya produkter och lägga tid på det, då kan det vara bra med mer plats, säger Maria Eckerwall.

TopVisible sysslar med digitala strategier och marknadsföring, där ingår bland annat sökmotoroptimering. Bland kunderna syns Strängbetong, TailorStore och köpcentret Mobilia.

Utöver den dagliga verksamheten anordnar TopVisible konferensen Search Stars som hålls för tredje året i rad i höst. Strax över 170 personer är hittills anmälda varav 20-30 kommer från Danmark.

Största ägare är Ulf Hagman, Maria Eckerwall och Magnus Äng, som leder produktutvecklingen i bolaget. Omsättningen landade på omkring åtta miljoner ifjol. I år tror Maria Eckerwall att den ökar till runt tio miljoner. Nio personer arbetar i TopVisible.

Mjukvarubolaget Ranktrail utvecklades i TopVisible men verksamheterna finns sedan hösten 2015 i olika bolag.

Emily Binks

Konsultbyrån TopVisible har utökat sin lokalyta till totalt 370 kvadratmeter från de 200 kvadratmeter Malmöbolaget hade sedan tidigare. Planen är […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.