fredag 3 maj 2024

inloggad som

TopVisible utökar lokalytan – ska utveckla egna produkter

Konsultbyrån TopVisible har utökat sin lokalyta till totalt 370 kvadratmeter från de 200 kvadratmeter Malmöbolaget hade sedan tidigare. Planen är bland annat att ta fram egna produkter.

– Vi har signat upp för en våning till här ovanför. Ranktrail sitter med oss idag, och företaget Codeunit ska hyra ett rum på den nya våningen, säger vd Maria Eckerwall till Rapidus.

Utöver mer utrymme till möten och konferenser bäddar TopVisible även för egen produktutveckling. En hittills hemlig produkt är under utveckling och har fått finansiering via en innovationscheck från Vinnova.

– Vi har en tanke om att jobba mer med att uppfinna nya produkter och lägga tid på det, då kan det vara bra med mer plats, säger Maria Eckerwall.

TopVisible sysslar med digitala strategier och marknadsföring, där ingår bland annat sökmotoroptimering. Bland kunderna syns Strängbetong, TailorStore och köpcentret Mobilia.

Utöver den dagliga verksamheten anordnar TopVisible konferensen Search Stars som hålls för tredje året i rad i höst. Strax över 170 personer är hittills anmälda varav 20-30 kommer från Danmark.

Största ägare är Ulf Hagman, Maria Eckerwall och Magnus Äng, som leder produktutvecklingen i bolaget. Omsättningen landade på omkring åtta miljoner ifjol. I år tror Maria Eckerwall att den ökar till runt tio miljoner. Nio personer arbetar i TopVisible.

Mjukvarubolaget Ranktrail utvecklades i TopVisible men verksamheterna finns sedan hösten 2015 i olika bolag.

Emily Binks

Konsultbyrån TopVisible har utökat sin lokalyta till totalt 370 kvadratmeter från de 200 kvadratmeter Malmöbolaget hade sedan tidigare. Planen är […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Så väcker du journalistens intresse

    Överraskning, känslor och pengar. Det är ingredienser till en artikel som väcker alla Rapidusläsares intresse. Så här gör du för att komma i tidningen.

  • Oatly bantar sig i form

    Oatly Group visar en liten försäljningsökning under första kvartalet, trots att efterfrågan av bolagets havrebaserade alternativ minskade med 30 procent i Kina. Huvuddelen av en minskad förlust kommer dock från minskade kostnader.

  • Ascelia rusar på fas 3-resultat

    Ascelia Pharma, med huvudkontor i Malmö, redovisar positiva resultat från en fas 3-studie med kandidaten Orviglance. Aktien rusade på beskedet.

  • Delningsekonomi i Lejonkulan

    I morgon fredag släpper vi ett nytt avsnitt av Lejonkulan. Här är frågan om det finns ekonomi i delningsekonomi.