Konsultbyrån TopVisible i Malmö växer och har sedan augusti plockat sju nya kunder varav den största är nätresebyrån Flygstolen.
– Vi börjar med att jobba med deras digitala marknadsföring i Sverige. Sedan fortsätter vi med Norge och Danmark efter jul, säger vd Maria Eckerwall till Rapidus.
Hur mycket avtalet innebär ekonomiskt för byrån vill Maria Eckerwall inte uppge.
– Det kommer kännas i resultatet, säger hon.
TopVisible sysslar med digitala strategier och marknadsföring där bland annat sökmotoroptimering ingår. Bland kunderna syns Euroflorist, Malmö Opera, Granngården och Tailor Store.
Under 2016 räknar Maria Eckerwall med att omsättningen kommer landa på 10 miljoner kronor med ett positivt resultat. 2015 omsatte bolaget 3,4 miljoner men då omfattas enbart årets sista tre månader eftersom TopVisibles egenutvecklade mjukvaruverktyg för sökmotoroptimering RankTrail då bildade ett eget bolag, helt skilt från TopVisible som nu kört i egen regi i ett år.
TopVisible sysselsätter sex personer.
Emily Binks