torsdag 21 november 2024

inloggad som

TopVisible plockar Flygstolen som kund

Konsultbyrån TopVisible i Malmö växer och har sedan augusti plockat sju nya kunder varav den största är nätresebyrån Flygstolen.

MariaEckerwall– Vi börjar med att jobba med deras digitala marknadsföring i Sverige. Sedan fortsätter vi med Norge och Danmark efter jul, säger vd Maria Eckerwall till Rapidus.

Hur mycket avtalet innebär ekonomiskt för byrån vill Maria Eckerwall inte uppge.

– Det kommer kännas i resultatet, säger hon.

TopVisible sysslar med digitala strategier och marknadsföring där bland annat sökmotoroptimering ingår. Bland kunderna syns Euroflorist, Malmö Opera, Granngården och Tailor Store.

Under 2016 räknar Maria Eckerwall med att omsättningen kommer landa på 10 miljoner kronor med ett positivt resultat. 2015 omsatte bolaget 3,4 miljoner men då omfattas enbart årets sista tre månader eftersom TopVisibles egenutvecklade mjukvaruverktyg för sökmotoroptimering RankTrail då bildade ett eget bolag, helt skilt från TopVisible som nu kört i egen regi i ett år.

TopVisible sysselsätter sex personer.

Emily Binks

Konsultbyrån TopVisible i Malmö växer och har sedan augusti plockat sju nya kunder varav den största är nätresebyrån Flygstolen. – […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.