IT-konsultbolaget Jayway har värvat en ny vd och en ny kreativ chef till sitt Stockholmskontor. På sikt är målet att femdubbla personalstyrkan i huvudstaden till runt 100 anställda.
Av Jayways i dag 170 anställda finns drygt 100 i Malmö och ett 20-tal var i Köpenhamn och Stockholm.
– Hittills har vi inte gjort så stort avtryck på Stockholmsmarknaden. Men 70 procent av Sveriges IT-bolag finns där, så på sikt vill vi ha minst lika många anställda i Stockholm som i Skåne, säger Jayways försäljningschef Per Sigurdsson till Rapidus.
Som ett steg på vägen har Jayway värvat Carl-Johan Walleby, med en bakgrund från kommunikationsbyrån Celebration, som vd för dotterbolaget i Stockholm och Marco Cavazzana som kreativ chef.
Jayway omsatte runt 154 miljoner kronor 2015. Bäst går den danska marknaden, uppger Per Sigurdsson. Utöver Norden har Jayway även filialer i San Francisco och Nederländerna. Som huvudägare till Jayway-koncernen står Mats Weidmar och Thomas Dagsberg.
Erik Olausson