Malmöföretaget Apsis köper upp mjukvarubolaget ProspectEye, också det i Malmö. 19 anställda följer med i affären.
ProspectEye har utvecklat en lead management-lösning som ger företag information om vilka som besöker deras hemsidor så att de kan göra riktade säljaktioner. Apsis står bakom system för riktade utskick via e-post och sms, och har senaste åren växt aggressivt.
— Vi ser en konsolidering på marknaden och en efterfrågan på mer automatiska lösningar. Tekniken från ProspectEye kommer att hjälpa oss att komma närmare kunderna, säger Apsis vd Kim Mortensen till Rapidus.
Säljare i affären är ProspectEyes grundare Mathias Thulin och Jonas Blanck, tidigare teknikchef på Apsis respektive säljansvarig på Lundalogik. Köpeskillingen hålls hemlig.
Apsis sysselsätter idag 185 anställda och räknar med en omsättning på 200 miljoner kronor för 2013. Majoritetsägare är norska riskkapitalbolaget Norvestor, medan mindre delar ägs av personalen med tidigare vd:n Anders Frankel i spetsen.
Kristian Svensson