onsdag 24 juli 2024

inloggad som

Borstahusen plockar vd från Bysted

Efter 1,5 år inom Intellecta-koncernen och dess dotterbolag Bysted återvänder Gabriella Ünal till kommunikationsbyrån Borstahusen i Lund. Nu som vd. Chefsskiftet görs samtidigt som byrån nischar sig mot design- och varumärkesarbete.

Gabriella Ünal tillträdde på posten som vd i går och blir samtidigt delägare jämte tidigare vd:n Tomas Bäckefjord och Maria Lindfors.

Gabriella_Unalv2— Jag har saknat att driva min egen byrå. Vi står inför en förändring där vi går från att vara en fullservicebyrå till att rikta in oss mer på strategi, design och varumärke. Vår bedömning är att det finns utrymme för en skånsk strategisk designbyrå i dag, säger Gabriella Ünal.

Bland Borstahusens uppdragsgivare finns Lunds universitet och Medicon Village. Totalt sysselsätter verksamheten tio anställda. Omsättningen 2012 var 8,9 miljoner kronor.

Joel Lyth

Efter 1,5 år inom Intellecta-koncernen och dess dotterbolag Bysted återvänder Gabriella Ünal till kommunikationsbyrån Borstahusen i Lund. Nu som vd. […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.