torsdag 21 november 2024

inloggad som

Attractions grundare tillbaka med ny kommunikationskoncern

Patrik Almö och Stefan Widén, som en gång i tiden grundade Attraction tillsammans, återförenas för ett nytt koncernbygge i Malmös byråvärld.

Det är snart fyra år sedan Patrik Almö lämnade numera konkursade Attraction för att dra igång affärswebbyrån Commerz Consultants. När Stefan Widén kommer in i bilden sker det som likvärdig delägare i den nybildade koncernmodern Commerz Holding.

Dotterbolag blir Commerz Consultants, sökordsoptimeraren Adomera samt Commerz Communication, som utgörs av ett antal medarbetare från gamla Attraction. Totalt kommer koncernen att sysselsätta närmare 20 anställda.

Patrik Almo - commerz— I Commerz har vi fokuserat på att bygga webbsystem som stödjer kundrelationen. Vi har haft en ganska teknisk inriktning. Den nya koncernen kompletterar verksamheten och gör att vi kan hantera större delar av kundernas kommunikation, säger Commerz Consultants vd Patrik Almö till Rapidus.

Bland de befintliga kunderna finns Tetra Pak, Malaco och förpackningsbolaget Bong. För räkenskapsåret, som slutar i april, ligger den prognoserade omsättningen på 12-13 miljoner kronor med ett resultat på en miljon.

— Vi är i en period av tillväxt och räknar med att nå en omsättning på 13-15 miljoner under nästkommande år. Våra konkurrenter är oftast byråer som arbetar tillsammans med större konsultbolag. Genom att ha allt under ett tak blir vi konkurrenskraftiga. Utmaningen nu blir att få delarna att jobba ihop på ett effektivt sätt, säger Patrik Almö.

Joel Lyth

Patrik Almö och Stefan Widén, som en gång i tiden grundade Attraction tillsammans, återförenas för ett nytt koncernbygge i Malmös […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.