torsdag 3 april 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Via Venture-ägda Zoomio letar svenska partner

Köpenhamnsbaserade IT-bolaget Zoomio är efter flera års tillväxt på hemmamarknaden på väg till grannländerna Sverige och Norge. I Sverige letar bolaget just nu efter lämpliga partner för att kunna expandera.

Zoomio utvecklar mjukvaran Zoomio Campaigner som användas för att styra marknadsföringskampanjer i flera kanaler samtidigt, så som mejl, sms och telemarketing. Bolaget fick 2007 en rejäl kapitalinjektion då Via Venture Partners gick in med 37 miljoner danska kronor. Efter ett par förlustår visar bolaget nu vinst på sista raden och enligt försäljnings- och marknadschef Line Skafte Wilkens finns inga planera på ytterligare kapitaltillskott.

Utanför Damark har Zoomio etablerat sig i Holland och Tyskland. 40 av bolagets 70 anställda finns vid huvudkontoret i Köpenhamn. I Sverige har en mindre partner, Customers Only i Stockholm, hanterat det fåtal svenska kunder bolaget skaffat sig hittills. Såväl kundbas som partnernätverk ska nu utökas rejält, uppger Zoomios internationella säljchef Carsten Dahl Johansen.

— Vi behöver partner för såväl försäljning som support för kunderna. Den sista funktionen är den viktigaste, vi måste ha svensktalande support, säger han.

Klik her for at se dansk version af artikeln

Keld Broksø

Köpenhamnsbaserade IT-bolaget Zoomio är efter flera års tillväxt på hemmamarknaden på väg till grannländerna Sverige och Norge. I Sverige letar […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad



  • Rejält tillskott i kassan för el-sparare

    Lundabaserade Emulate Energy stänger sin Serie A-runda och får två nya internationella delägare. Så här stort blev tillskottet och så ska pengarna användas.

  • Helsingborgsprofilens bolag stänger runda

    Helsingborgsbaserade Payzlip med Acke Salem i spetsen stänger en finansieringsrunda ledd av regionala näringslivsprofiler. Rundan blev dock mindre än ursprungligen tänkt. Så här länge räcker pengarna.

  • Advenica rustar för fortsatt lönsamhet

    Cybersäkerhetsbolaget Advenica har börjat året med att få in flertalet miljonorder. I en orolig omvärld ser vd Marie Bengtsson inget som talar emot att tillväxt- och lönsamhetsresan fortsätter.

  • Wallenberg går in i 34-bolag

    Ideonbaserade Nordic Forestry Automation, som Rapidus utsåg till 34:a år 2023, får in ett Wallenbergbolag som ny delägare. Det här ska den nya investeringen räcka till.

  • Additude-grundaren bygger nytt IT-bolag

    Additude-grundaren Jim Roslund är tillbaka i IT-branschen. Med en grupp tidigare Tretton37-medarbetare och deras uppdrag som grund drar han igång ett nytt IT-konsultbolag. Och gissa vad bolaget heter.

  • Säkra kommentarsfält – en lönsam historia?

    Ifrågasätt Media vill återuppliva kommentarsfunktioner på nätet och göra dem trollfria. Nu öppnas en investeringsrunda som ska räcka till svarta siffror.

  • Alteri Care satsar globalt

    Efter satsningen på internationell expansion närmar sig vårdtechbolaget lönsamhet – och ska revolutionera sjukvården i Zimbabwe.

  • Hon tar över rodret på Softhouse

    I fjol tog Stina Åkesson plats i vd-stolen på teknikbolaget Ourliving. Nu kliver hon även in i en vd-roll på ägarbolaget Softhouse. Här berättar den förre AF-borgbossen om ett turbulent fjolår.

  • Eletives sämsta år – 40 procent upp

    Det snabbväxande Malmöbolaget Eletive gjorde sitt hittills sämsta år i fjol. Och då var tillväxten ändå 40 procent. — I år kommer vi att passera 100 miljoner i ARR, säger vd Marcus Wennmo.

  • Tretton37: Kundinformationen till salu

    Efter att Tretton37 gått i konkurs är tillgångarna i bolaget nu till salu. En köpare kan överta varumärket Tretton37, kunddata värt nästan 90 miljoner kronor om året – och telefonnumren till 180 IT-konsulter.